پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آغاز واکسیناسیون از ماه جاری

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد

آغاز واکسیناسیون از ماه جاری

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و روند واکسیناسیون انجام شود. اگر ما رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند.





۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

رئیس‌جمهور گفته است که در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و روند واکسیناسیون انجام شود. اگر ما رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند.او با بیان این‌که شرایط ما نسبت به گذشته بهتر است اما روند کاهشی باید ادامه پیدا کند، تاکید کرد: امروز در گزارشی که دکتر رییسی از استان‌ها می‌دادند در بسیاری از استان‌ها روند کاهشی بود ولی در برخی استان‌ها روند کاهشی آن متوقف شده بود و در بعضی جاها شروع به افزایش تعداد بیمار شده بود که این می‌تواند برای ما نگران‌کننده باشد.
روحانی با اشاره به این‌که نباید به خاطر کاهشی شدن مسیر اهمال، عادی‌نگری، عادی‌سازی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرد که می‌تواند خطرناک باشد، گفت: همچنان این نگرانی وجود دارد که این ویروس جدید جهش یافته به نام ویروس انگلیسی یا آن‌که اخیرا در آفریقای جنوبی مشاهده شده که بسیار نگران‌کننده است، مواردی از ابتلا را در کشور داشته باشد. این ویروس ابتدا در چین و ووهان بود و به کشورهای دیگر رسید بنابراین از آفریقا یا اروپا رسیدن آن مشکل‌تر از چین نیست، بنابراین اگر مراقبت و مواظبت نکنیم این ویروس جهش یافته ما را نیز مبتلا می‌کند.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور، تاکید کرد: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آن‌ها به دست ما می‌رسد.
او افزود: این سه واکسن «برکت»، «رازی» و «پاستور» هستند که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و البته امیدواریم برخی از این‌ها در فصل بهار و برخی در فصل تابستان به دست ما برسد. رئیس‌جمهور با اشاره به تحویل واکسن‌های کواکس به کشور نیز اظهار کرد: تا آخر امسال هم غیر از کواکس، برای دریافت واکسن از جاهای دیگر تلاش می‌کنیم. روحانی در پایان تاکید کرد: در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *