سایت خبری پیام ما آنلاین | ظرف هفته‌های آینده اولین محموله واکسن می‌رسد

روحانی:

ظرف هفته‌های آینده اولین محموله واکسن می‌رسد

دیروز حسن روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تاکید کرد که دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز می‌کند.





۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

دیروز حسن روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تاکید کرد که دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز می‌کند.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تامین شود، اظهارداشت: «اگر تحریم‌ها، مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تامین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعا واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز این جنایتی بود که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.»روحانی تصریح کرد که به رغم همه این مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله آن که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود و بلافاصله نیز در چارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.
در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی، گزارش تکمیلی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا و مخاطرات آن و نقش عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله در سفرها و اجتماعات مذهبی، ملی و خانوادگی ارائه و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
رئیس‌جمهور در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص تشدید نظارت‌ها ماموریت داد و گفت که باید تکلیف هر دستگاه نظارتی در خصوص اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.

تاکید روحانی بر حفظ تعادل بازار سرمایه

همچنین در یکصد و نود و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه‌شنبه برگزار شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از تحولات بازار سرمایه ارائه کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس‌جمهور پس از این گزارش تاکید کرد: «شورای عالی بورس باید برای حفظ تعادل در بازار سرمایه و شفافیت و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کند.»
در این جلسه همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و نحوه تخصیص ارز ترجیحی بابت مصارف کالاهای دارویی و تجهیزات پزشکی ارائه کرد که پس از تبادل نظر درباره آن تصمیم‌گیری شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *