پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | منظور از امنیت بگیر و ببند نیست

روحانی در جلسه هیات دولت:

منظور از امنیت بگیر و ببند نیست

رئیس‌جمهور گفته که منظور از امنیت بگیر و ببند و دزدی در خیابان نیست، بلکه منظور از امنیت این است که قانون و مقررات تثبیت شود.





۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲

رئیس‌جمهور گفته که منظور از امنیت بگیر و ببند و دزدی در خیابان نیست، بلکه منظور از امنیت این است که قانون و مقررات تثبیت شود. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح دیروز در جلسه هیات دولت با تاکید بر این‌که کمک خداوند و همکاری مردم ما را در مقابل فشارها و در برابر ویروس کرونا موفق می‌مند، گفت: «غیر از کواکس و واکسن‌هایی که در دسترس است و وزارت بهداشت تایید می‌کند با تاکید بانک مرکزی مشکلی برای تامین و پرداخت ارز نداریم و همه تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا واکسیناسیون سراسری طبق زمان‌بندی مشخص انجام شود.»
او در ادامه اظهار کرد: «رسانه‌های خارج از کشور و برخی در داخل، به جای آن که بگویند آمریکا چه ظلمی به ملت ایران روا داشته به دنبال نادیده انگاری همه ظلم‌ها و فشارهای آمریکا هستند، گویی آمریکا علیه ملت ایران هیچ ظلمی انجام نداده و این مدیران کشور بوده‌اند که یک مرتبه ضعیف شده‌اند.» او افزود: «حتی اگر ترامپ هم پیروز می‌شد با این‌که چیزی از سیاست نمی‌فهمد او هم می‌فهمید که این سیاست غلط بوده است.»
روحانی در ادامه گفت: «سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی آمریکا با شکست قطعی و حتمی مواجه شده است و نه تنها طراحان آن شکسته خورده‌اند و دولت‌شان تمام می‌شود بلکه حیات سیاسی آن‌ها هم پایان یافته است. رئیس‌جمهور آمریکا که فهم سیاسی نداشت و یک وزیر خارجه سفیه و مشاور امنیت ملی افراطی و نادان در کنارش و خودش هم تفکر تاجرمآبی و قماربازی داشت و آن را پیش می‌برد که پایان کارشان را دیدیم.»
رئیس دولت دوازدهم با بیان این‌که امروز در کشور شاهد احیای اقتصاد هستیم، اظهار کرد: «با وجود همه فشارها و کرونا ما در پایان سال ۹۹ شاهد یک حرکت با ثبات در اقتصاد هستیم و انتظارات تورمی شرایط دیگری پیدا کرده و مردم افق روشن‌تری را می‌بینند.»
امور برنامه و بودجه مستقیما به عهده رئیس‌جمهور است
رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مهم بودن همکاری با مجلس درباره لایحه بودجه عنوان کرد: «قانون اساسی در بودجه با یک لحن خاصی حرف زده و گفته اولا بودجه لایحه است و طرح نمی‌تواند باشد و حتما باید دولت این لایحه را بدهد و این لایحه ای که دولت تهیه، آماده و تدوین می‌کند مجلس باید رسیدگی و تصویب کند. این تعبیر قانون است پس همکاری ما با مجلس در این مقطع خیلی برایمان مهم است و دولت باید در کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌ها و در همکاری با همه نمایندگان فعال شود… مردم ما می‌دانند طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی امور برنامه و بودجه کشور مستقیما به عهده رئیس‌جمهور است و هیچ جایی قانون‌گذار تعبیر به این محکمی انجام نداده است.»
روحانی همچنین بیان کرد: «آنچه باید در مجلس تصویب شود لایحه دولت است نه طرح مجلس و نه پیشنهاد نمایندگان. یعنی ماهیت و کلیت بودجه باید این باشد. حالا طبیعی است وقتی لایحه تصویب می‌شود در گوشه و کناری اصلاحاتی هم انجام می‌شود. قدیم در آن ۲۰ سالی که ما در مجلس بودیم همیشه می‌گفتیم تغییری که مجلس نسبت به لایحه دولت می‌دهد بین دو تا سه درصد است.»
روحانی همچنین با تاکید بر اهمیت ارزش پول ملی عنوان کرد: «مشکلی که ما امسال داشتیم این بود که بانک مرکزی ما منابعی که داشت در دسترس‌اش نبود. مثلا شما راجع به یک کشوری به مناسبت‌هایی زیاد شنیده‌اید که هفت میلیارد دلار ما در کشوری حبس است و آن را قفل کرده‌اند. اگر منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد یعنی همین منابع اگر آزاد شود و نه درآمد جدید، قیمت دلار از ۲۴ و ۲۵ هزار تومان می‌آید روی حدود ۱۵ و ۱۶ هزار تومان. الان این قیمت دلار در سامانه نیما و بازار قیمت واقعی نیست منتهی بانک مرکزی برای اعمال سیاست دستش بسته است.»
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که اقتصاد، تولید و حرکت جامعه وابسته به امنیت است، اظهار کرد: «منظور از امنیت بگیر و ببند و دزدی در خیابان و این چیزها نیست. بلکه منظور از امنیت این است که قانون و مقررات تثبیت شود. نمی‌شود که مثلا فردا وزارت نفت تصمیم بگیرد که مسیر فلان لوله گاز را تغییر دهد. این چیزها باعث ناامنی می‌شود. باید بگذاریم مردم نسبت به آن مبانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند اطمینان داشته باشند و آن را ادامه دهند و یک وقت چیزی تصویب نشود که امید و اطمینان مردم را در سرمایه گذاری و حرکت اقتصادی دچار مشکل کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *