سایت خبری پیام ما آنلاین | شبی در مدرسه

شبی در مدرسه





۳ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹

شبی در مدرسه

فاطمه پورمرادی
یادم می آید زمانی که مدرسه می رفتم، دوست داشتم زمان بیشتری را با همکلاسی هایم بگذرانم. تنها سالی یک بار در اردوی آخر سال این خواسته محقق می شد. دوست داشتم ناظم مدرسه مان کمی با ملایمت زنگ تفریح را بهمان گوش زد کند. دوست داشتم خدمتگزار مدرسه از من و دوستانم کار نکشد و ما را مجبور به جا بجا کردن صندوق های سنگین نکند. کاش نبود آن خانم که دقیقاً نمی دانم چه کاره مدرسه بود؛ اما تنها می دانم که هنوز پس از گذشت یک دهه از اسمش می ترسم .
ای کاش به جای توبیخ ها و تهدید کم کردن نمره انضباط کمی به فکر شاد کردن ما بودند. ای کاش به جای آن که زنگ های تفریح پفک هایمان را بگیرد و در دفتر با بقیه بخورد، پفک را با لقمه ای نان جابه جا می کرد و مضر بودن پفک را یاد آور می شد.
چند روز پیش به دبستان گل نرگس کرمان رفتم که بنا به رسم هر ساله خود طرح یک شب در مدرسه که مصادف با روز بعد از شب یلدا بود را جشن گرفته بودند. آن ها می خواستند که دانش آموزان با رسم و رسوم شب یلدا آشنا شوند و یک شب با دوستان، معلمان، دوری از خانه را تجربه کنند.
هنگامی که دانش آموزان وارد مدرسه می شدند، ناظمشان را بغل می کردند و او نیز با لبخند آن ها را می بوسید.
ساعت 6 عصر بود و هوا کاملاً تاریک شده بود. ابتدای برنامه دانش آموزان در صف ایستادند و همه با هم شعری را با صدای بلند خواندند و با خوشحالی دست زدند.
سپس مراسم را در کنار کرسی بزرگ و سفره ای که برای شب یلدا درست کرده بودند، ادامه داشت که ننه سرما آمد و برایشان قصه تعریف کرد و از رسوم شب یلدا گفت.
همه آن ها در کلاس هایشان سفره های جداگانه ای پهن کرده بودند و هر کلاس برای خودش جشن مخصوص داشت.
مدیر و معاون های مدرسه به همراه چند نفر که لباس سنتی پوشیده بودند به کلاس ها سر زدند و قرار شد به کلاس هایی که بهترین سفره را چیده اند جایزه اهدا شود.
شور و شوق بین بچه های این مدرسه وصف ناشدنی بود و معلم های سرزنده و شادی که بدون کوچکترین اخمی با بچه های مدرسه بودند.
نرگس پورحجتی موسس این مدرسه می گوید که شخصیت دانش آموزان در این سن شکل می گیرد و ما سعی می کنیم در کنار بچه ها باشیم نه در مقابلشان!
در مناسبت ها جشن می گیریم و در درس ها نیز حساسیت بالایی نسبت به گزینش معلم ها و … داریم.
محبوبه نور محمدیان معاون آموزشی دبستان گل نرگس نیز می گوید که ما هر ساله طرح یک شب در مدرسه را داریم و پارسال با ایام عزاداری امام حسین(ع) مصادف بود که در حیاط مدرسه آبگوشت امام حسینی طبخ شد و دانش آموزان پس از گذراندن یک شب در مدرسه و عزاداری و آشنایی با اهداف عاشورا به خانه هایشان رفتند.
چقدر دلم می خواست دانش آموز بودم و همنشینی با دوستان و یک شب در مدرسه را در همان دوران تجربه می کردم. چه قدر دوست داشتم همان طور که آن ها موقع خواب با معلم شان بالش بازی می کردند من هم با معلمم بازی می کردم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نگاراسدی

من توی همون مدرسه درس میخونم خیییییلیییی مدرسه ی خوبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *