پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توضیحات زنده یاد ناصر عبداللهی راجع به شعر ترانه ناصریا

توضیحات زنده یاد ناصر عبداللهی راجع به شعر ترانه ناصریا





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۹

توضیحات زنده یاد ناصر عبداللهی راجع به شعر ترانه ناصریا

ملودی ترانه «ناصریا» سال ۱۳۷۶ ساخته شد و در آلبوم «دوستت دارم» سال 1379 به علاقمندان موسیقی پاپ ارائه شد. شعر و آهنگسازی این ترانه که با دکلمه ای از پرویز پرستویی همراه بود، توسط خود زنده یاد ناصر عبداللهی ساخته و اجرا شد. ناصر عبداللهی در باره این قطعه می گوید:
ناصریا حکایت از این داره که هر کسی که می خواد ناصر باشه ، معنی ناصر رو که می دونید یعنی یاور، یاری رسان . کسی که می خواد ناصر باشه باید که اول خودش رو بسازه ؛ وگرنه نمی تونه به خودش هم کمک کنه. اول باید خودش رو شناخته باشه در محضر عزیز حضرت حق بفهمه کیه، چیه، برای چی اومده روی این زمین. بعد این رو بدونه که کسی که می خواد یاوری بکنه، تو این عصر کار سختیه . این بدت دی، بدت دی یا از همه کس خوشی ندیده، از همه کس بدت دیده یعنی بد دیده ای و بد خواهی دید، منتظر خوشی نباش.
گر عشق تو حقه این رو باید بدونی که دنیا سرشار از ناحقه
از همه کس بدت دیده، از همه کس خوشی ندیده
ناصریا از عشق دنیا خو بارم کن یعنی عشق این دنیا، جاه، مقام، منزلت، پول، همه رو استفاده بکن ولی چون گفته ی اون عزیز شاعر مولا شاه نعمت الله ولی که فرمایش می کنه ما میخ طلا را بر گل کوفته ایم بر گل کوفته باشیم. از هر چیزی در جایگاه خودش استفاده کنیم مسافر باشیم، مسافر زندگی کنیم. مسافری که داره در مسیری حرکت می کنه، خیلی چیزها رو می بینه؛ ولی نباید دل ببنده چون هر لحظه احتمال داره اونا رو از دست بده. اگر روزی انسانی ناصر بود و موفق شد که حب دنیا ، جاه ، مقام ، منزلت ، همه رو از دل بشوره ، آرزوهای دور و دراز رو از قلبش پاک بکنه ، باید به خدا توکل بکنه و سختی ها رو به جان خودش با کمال میل خریدار باشه و به خدا توکل کنه . اون زمان خداوند لحظه هایی رو در اختیار او قرار خواهد داد تا چهار عنصر آب ، باد ، خاک و آتش او را همراهی بکنند و پیروز و موفق بشه .
اون للا للا .. هم لله هست . یعنی هر چه هست از سوی خداست … لا اله الا الله.
یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچکس نبود ! اگر کسی صدای ناصر عبداللهی رو از ناصر عبداللهی می دونه؛ بچه ها این که رو سن هست داره با شما حرف میزنه ناصر عبداللهی نیست. هر چه داره از خدا داره . ممنون خدا باشید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

ساحل سجادي

واقعاممنونم بنظرم هرچي ازناصرعبدالهي گفته بشه بازم كمه من فكرميكنم مثل ايشون هم ازنظرصداوهم افكاروديدگاه هم نوع موسيقي وهمه چي هنوز زاده نشه وقتي مشينوم ازعمق وجودم اشك ميريزم ولذت ميبرم🙏🙏🙏👌👌👌💐💐💐💐

زهرا

روحش قرین ارامش خدا رحمتش کنه گل بی تکرار موسیقی ایران

امیر

به معنای کلمه جذاب و مفهومی روحت شاد ناصریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *