پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | موج جدید حمله هیولای جگرخوار به دام های شهداد

موج جدید حمله هیولای جگرخوار به دام های شهداد





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۴۱

موج جدید حمله هیولای جگرخوار به دام های شهداد

تیرماه سال جاری بود که حرف های زیادی درباره هجوم یک موجود عجیب در حوالی بخش شهداد به دام های مردم شنیده شد که بر اساس آن، این موجود ناشناخته با حمله به دام های سبک مردم منطقه، اقدام به خوردن جگر و در موارد معدودی هم، بقیه احشا حیوان می‌کرد.
این موضوع در ابتدا زیاد جدی تلقی نشد اما با ادامه روند تلف شدن دام ها که به بیش از 250 مورد رسید و همچنین ایجاد ترس و واهمه در میان اهالی محل، موضوع روز به روز مبهم تر و پیچیده تر می شد، از حیوانات زیادی به عنوان متهمان اصلی این هجوم ها نام برده می شد از جمله شغال، سگ توره و گورکن عسل خوار و حتی کاراکال نام برده شد و حتی در یک مورد، حیوانی شبیه سگ توره هم به دام افتاد( هرچند موفق به فرار شد) اما در نهایت با اعلام عجیب مسئولین محل، سگ های ولگرد عامل اصلی آن معرفی شدند!
موضوعی که مردم منطقه آن را مردود دانستند، چرا که به اذعان آنها این حیوان از جیگر و قسمت های مشخص دام استفاده می کنند و با تاکید بر این که حیوان قطعا بسیار زیرک و باهوش است و ردی از خودش به جا نمی گذارد، همین طور چون توانسته از دیوارهای چینه گلی را سوراخ و از آن عبور کند و حیوان توانمندی هم هست پس به هیچ عنوان نمی تواند سگ باشد. اما دریکی دو هفته اخیر کمتر از حملات این حیوان چیزی گفته و شنیده شد و به نظر می رسید این موضوع در حال فراموشی است تا اینکه… .
این موجود عجیب باز هم به دام های مردم حمله می کند و این بار یک گوساله را تلف می کند. مجتبی بخشی، مالک این گاو و گوساله در گفت و گویی با پیام ما دراین باره می گوید: حیوان ناشناخته پنج شنبه شب هفته گذشته، به محل نگه داری دام ها درمحلی به نام تلمبه گودیزی ها در نزدیکی قلعه چغوکی از حوالی شهداد حمله می کند و در حالی که 2 گوساله و مادرش درکنارهم بودند، بدون آسیب رساندن به گاو، ابتدا با گازگرفتن گلوی یکی از گوساله ها، آن را خفه و بعد از پاره کردن ناحیه شکمی، سراغ جگرش رفته است. محل حمله حیوان وحشی کاملا گرد و دارای عمق است و ظاهرا بخشی از احشا داخلی را نیز خورده است.
وی ادامه داد: حمله و نوع کشتن و دریدن شکم گوساله توسط این حیوان در نوع خود کم نظیر هست یا لااقل در نمونه ها ی قبلی به این شکل وجود نداشته است، ضمن اینکه به هیچ نقطه دیگری از بدن گوساله کاری نداشته و اصلا کاری به گاو نداشته و به آن آسیبی نرسانده است و فقط آثار خراشیدگی و زخم در بدن گوساله دیگری دیده می‌شود. این تنها مورد حمله به حیوانات در روز های اخیر نیست و به گفته یکی از اهالی روستاهای تکاب، چندی قبل حیوانات وحشی را دیده که به گوساله اش حمله کرده و حتی لاشه تعدادی از گوسفندانش را برده اند. وی معتقد است حیوانی را که دیده، کفتار بوده که کمر گوسفند را گرفته و می برده است. در حالیکه به نطر می رسید سگ های ولگرد منطقه به هر دلیلی از شکار و حمله به حیوانات اهلی منطقه منصرف شده باشند، این حمله نشان داد که نوع این هجوم نمی تواند کار سگ هایی باشد که متهم ردیف اول معرفی شدند و می طلبد مسئولان راهکار اساسی برای این معضل مردم شهدا بیاندیشند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

منهاج

احتمالا کفتار بوده، چون کفتار تمام این ویژگی ها را دارد، مخفی شدن و هوشمندی و قدرت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *