پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اعتراض رئيس نظام‌مهندسی کرمان به دستورالعمل جديد معدن داري در انحصار پولدارها

اعتراض رئیس نظام‌مهندسی کرمان به دستورالعمل جدید معدن داری در انحصار پولدارها





۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۱۶

اعتراض رئیس نظام‌مهندسی کرمان به دستورالعمل جدید
معدن داری در انحصار پولدارها

جهت انجام امور معدنکاری بایستی متقاضی از یک حدنصاب توان فنی و مالی برخوردار باشد. این نمره کسب‌شده از دو بخش توان مالی و توان فنی تشکیل می‌شود. تا قبل از این توان مالی بر اساس گردش حساب فرد حقیقی یا حقوقی محاسبه می‌شد. توان فنی نیز بر اساس مدرک تحصیلی و تجارب فرد مورد محاسبه قرار می‌گرفت. اما مشکی که اخیراً مورد اعتراض معدن کاران و رئیس نظام‌مهندسی بزرگ‌ترین استان معدنی کشور قرارگرفته‌اند در نحوه محاسبه توان مالی افراد است.در همین رابطه مهندس رخ گفت: «تا قبل از این ُ محاسبه توان فنی و مالی افراد بر اساس فرمولی صورت می‌گرفت که ما نسبت به این فرمول اعتراض داشتیم و درخواست کردیم که این فرمول تغییر کند. تأکید داشتیم که نمره تحصیل‌کردگان رشته‌های معدن را بالاتر ببرند. زیرا این محاسبه مشکلاتی را برای اعضای نظام به وجود آورده بود به‌عنوان‌مثال کسی که در نظام‌مهندسی پایه ارشد دارد نمره 48 را کسب می‌کند این در حالی است که برای ثبت یک محدوده فلزی به 50 نمره نیاز استِ.»
وی افزود: «ما جهت حل این مشکل تقاضا کردیم که این مشکل برای مهندسین معدن برطرف شود. اما متأسفانه شاهد بودیم که حتی شرایط را سخت‌تر کردند.» مهندس رخ گفت: «بر اساس شرایط جدید گردش حساب به میانگین حساب تبدیل‌شده، این یعنی اینکه شخص متقاضی بایستی یک مبلغ پول بیکار را در حسابش بلوکه کنند تا بتواند امتیاز موردنیاز را کسب کند.» وی گفت: «ما نسبت به این موضوع به‌شدت اعتراض کردیم و در اجلاس مشهد مراتب اعتراض خود را اعلام داشتیم.»
وی افزود: «این مشکلی اصلی متقاضیان است که میانگین حساب یک شخصی طی مدت 6 ماه و یک سال بایستی یک پول زیاد را راکد نگهدارد.»
مهندس رخ با تأکید به اینکه بسیاری از اعضای نظام به دلیل اینکه کل عمر خود را در حال تحصیل بوده‌اند و کمتر از شرایط مالی موردنیاز برخوردار هستند گفت: «با شرایط جدید دیگر بسیاری از اعضای نظام‌مهندسی قادر نخواهند بود محدود ه به ثبت برسانند.»
عضو شورای مرکزی نظام‌مهندسی معدن اضافه کرد: «سایر اعضای نظام‌مهندسی استان‌ها نیز اعتراض خود را به مدیران مربوط رسانده‌اند. ما نیز در شورای مرکزی همواره طی این مدت این درخواست را داشته‌ایم که یا شرایط به حالت قبل بازگردد و یا یک شرایط آسان‌تری در نظر گرفته شود که اعضاء نظام بتوانند از آن بهره‌مند شوند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

رضا

جالب اینه پولدارهاوقتی هم معدن بگیرند میان میدن درصدی30یا40 درصدراحت میگیرند شماقضاوت کنید توی یک کشوراسلامی واقعا درسته

رضا

ای کاش مردهای دیگری هم مثل ایشان تواستانهای دیگه وی توکشورمون باشه این سخن از فرزندی جانبازشهیده

رضا

واقعا ممنون آزاقای رخ اینهاهرروزکه ازخواب بیدارمیشن یه تزی میدن یکی نیست بگه فقط راه دزدی راباز میکنید مگه پولدارها ازشکم مادرشون معدن دار بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *