سایت خبری پیام ما آنلاین | حسین الله کرم پس از حسین جلالی و حسن عباسی در رفسنجان از دولت انتقاد کرد حمله به دولت در شهر هاشمی

حسین الله کرم پس از حسین جلالی و حسن عباسی در رفسنجان از دولت انتقاد کرد حمله به دولت در شهر هاشمی





۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

حسین الله کرم پس از حسین جلالی و حسن عباسی
در رفسنجان از دولت انتقاد کرد
حمله به دولت در شهر هاشمی

حسین الله کرم، عضو شاخص انصار حزب‌الله در حالی شامگاه سه‌شنبه در رفسنجان شدیداً از دولت تدبیر و امید انتقاد کرد که در ماه‌های اخیر این اولین باری نیست که در این شهر به دولت حمله می‌شود.
این بار نوبت یکی دیگر از منتقدان اصلی دولت بود تا به شهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیاید و دولت را بنوازد. حسین الله کرم، عضو شاخص انصار حزب‌الله در حالی شامگاه سه‌شنبه به بهانه حضور در گردهمایی مدافعان حرم به مسجد امام خمینی رفسنجان آمده بود که در ماه‌های اخیر این شهرستان به پایگاهی برای منتقدان دولت تبدیل‌شده است.
به‌طوری‌که 21 تیرماه، حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز به این مسجد آمده بود. عباسی گفته بود که «وزیری که دغدغه‌اش هواپیمای آمریکا و مسئله‌اش لیبرالیسم است نه اسلام، اشتباهی سرجایش نشسته است.» چند روز قبل‌تر از عباسی، حجت‌الاسلام حسین جلالی، رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی (از منتقدان دولت روحانی)، در رفسنجان از دولت شدیداً انتقاد کرد. او گفته بود که «چرا برای به دست آوردن دل آمریکایی‌ها باید اعتدال راه بیندازید، اعتدال شعاری است برای پایان یافتن انقلابی گری و این همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند.» حالا حدود یک ماه پس‌از این 2 سخنرانی تند، حسین الله کرم با توپی پر علیه دولت به رفسنجان آمد.
انتقاد از برجام و قراردادهای نفتی
برای همایش مدافعان حرم رفسنجان، حجت‌الاسلام رمضانی پور امام‌جمعه، پورمحمدی شهردار، حجت‌الاسلام حسینی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی، محمدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خادم الحسینی رئیس شورای شهر رفسنجان و همچنین احمد انارکی محمدی نماینده اصلاح‌طلب این شهر به مسجد امام خمینی آمده بودند. الله کرم در این همایش با اشاره به برجام اهداف حکومت و نظام را یکی و هدف دولت را نیز جدا دانست و افزود: «ما در برجام هزینه دادیم و متوجه شدیم که شیطان بزرگ همچنان شیطان بزرگ است درحالی‌که خیلی‌ها می‌خواستند بگویند آمریکا شیطان بزرگ نیست.»
به گزارش فارس، وی اضافه کرد: «دولت ما معتقد بود چرخ هسته‌ای باید بچرخد چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد اما الان هیچ‌کدام نمی‌چرخد و بیش از 150 هزار میلیارد دلار بیرون از کشور پول‌داریم که اگر به ما برگردانند می‌توانیم نیازمندی‌های جامعه را رفع کنیم. طیف غرب‌گرا می‌گوید برای اینکه آمریکا به تعهدات خود عمل کند باید بازهم به آن امتیاز بدهیم و ما معتقدیم مذاکره با آمریکا سم مهلک است.» الله کرم همچنین به قراردادهای نفتی اشاره کرد و این قراردادهای نفتی را به‌منزله واگذاری حاکمیت ملی دانست و اظهار کرد: «البته در قرارداد 25 ساله کرسنت و 15 ساله برجام پنهان‌کاری‌هایی هم است. در دولت احمدی‌نژاد به آن اعتراض شد که کسانی که قرارداد بسته‌اند رشوه گرفته‌اند.» عضو انصار حزب‌الله تأکید کرد: «در زمینه قراردادهای بلندمدت و پنهان‌کاری‌ها نیاز جدی به روشنگری و تبیین است.»
برای سخنرانی «الله کرم» نماندم
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص حضورش در همایش مدافعان حرم و سخنرانی انتقادی از دولت در این همایش به «پیام ما» گفت: «من فقط به احترام شهدا به این مراسم رفته بودم و برای سخنرانی الله کرم نماندم.» احمد انارکی محمدی افزود: «وقتی مراسمی به اسم شهدای حرم برگزار می‌شود، مردم هم به خاطر شهدای حرم می‌روند و نباید سخنرانی‌های این مراسم‌ها سیاسی باشد.» وی با اشاره به انتخابات مجلس دهم در رفسنجان و انتخاب یک نماینده نزدیک به دولت، عنوان کرد: «اغلب مردم رفسنجان این‌گونه سخنرانی‌ها را دوست ندارند و این صحبت‌ها فقط باعث اختلاف است.»
تهمت زدن به دولت را محکوم می‌کنم
وی بابیان اینکه انتقاد باید وجود داشته باشد، گفت: «تهمت زدن و دروغ گفتن به دولت محکوم است و این کارها بیشتر آب به آسیاب دشمن ریختن است.» انارکی محمدی اضافه کرد: «مطمئن باشید اگر به مردم بگویند قرار است فلان مراسم با سخنرانی ضد دولت برگزار شود، کسی نمی‌رود.» نماینده مردم رفسنجان با اشاره به تهمت‌های اخیر علیه رئیس‌جمهور، بیان کرد: «در مجلس از دادستانی خواستیم به این قضیه ورود کند. سخنرانی اخیر در رفسنجان را هم همانند آن تهمت‌ها محکوم می‌کنیم.»
فرمانداری به توهین‌ها واکنش نشان دهد
انارکی محمدی با اشاره به اینکه فرمانداری نماینده عالی دولت در هر شهرستان است، اظهار کرد: «در مواقعی که به دولت توهین می‌شود، فرمانداری باید واکنش نشان دهد.»
قرار بود درباره مدافعان حرم صحبت کنند
معاون سیاسی فرماندار رفسنجان در خصوص سخنرانی‌های اخیر در این شهرستان به «پیام ما» گفت: «چون این سخنرانی‌ها در مساجد انجام می‌شود، نیاز به اخذ مجوز ندارند.» محسن ارسلان افزود: «مراسمی که آقای الله کرم در آن سخنرانی کرد همایش مدافعان حرم بود و قطعاً می‌بایست در خصوص مدافعان حرم و مرتبط با موضوع صحبت کنند.» وی بابیان اینکه اخلاق در سیاست باید رعایت شود، اظهار کرد: «هر فردی در هر جایگاهی باید اخلاق را رعایت کند. اینکه مثلاً من را برای سخنرانی درباره انتخاب رشته دعوت کنند و من بروم حرف‌های سیاسی بزنم، صحیح نیست.» معاون سیاسی فرماندار رفسنجان از توضیح بیشتر خودداری کرد و گفت که «از مافوق بنده، فرماندار، در خصوص مراسم اخیر سؤال کنید.» تماس‌های ما با فرماندار رفسنجان اما بی‌فایده بود و حمید ملانوری جواب ما را نداد.
متولیان دولتی از دولت حمایت کنند
عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در این رابطه به «پیام ما» گفت: «انتظار می‌رود که متولیان دولت در رفسنجان از دولت تدبیر و امید حمایت کنند.» ابراهیم انوشه افزود: «به‌طورکلی در استان کرمان خیلی از طرف مسئولان حمایتی از دولت نمی‌شود دیدگاهشان بیشتر توسعه و مسائل اقتصادی است. از همین رو برای دوری از چالش‌های سیاسی، از دولت حمایت چندانی نمی‌شود.» وی بابیان اینکه از فعالان سیاسی حامی دولت هم انتظار می‌رود بیشتر فعالیت کنند، اظهار کرد: «در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هم همین بحث‌ها را کردیم و دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. بر همین اساس تا فعلاً حمایت از دولت بیشتر بر دوش رسانه‌ها بوده است.» انوشه با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری گفت: «عدم‌حمایت از دولت از طرف مسئولان دولتی می‌تواند خود را در انتخابات آینده نشان دهد. به‌هرحال نماینده‌های دولت، مدیون این دولت هستند و باید از آن دفاع کنند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

عين ا....

فرمانداردرحال تعامل است.مي فهميدتعامل.......تعامل

رها

چرا اجازه چنین سخنرانی هایی رو میدن؟ پس فرمکاندار چیکاره اس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *