سایت خبری پیام ما آنلاین | اظهارات عجیب و صریح امام جمعه رفسنجان در دیدار با نمایندگان احزاب مردم اصلا نمی فهمند اصلاح‌طلب و اصول‌گرا یعنی چه

اظهارات عجیب و صریح امام جمعه رفسنجان در دیدار با نمایندگان احزاب مردم اصلا نمی فهمند اصلاح‌طلب و اصول‌گرا یعنی چه





۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۰:۳۷

اظهارات عجیب و صریح امام جمعه رفسنجان در دیدار با نمایندگان احزاب
مردم اصلا نمی فهمند
اصلاح‌طلب و اصول‌گرا یعنی چه

امام‌جمعه رفسنجان در حالی در دیدار با شورای مرکزی چند حزب اصلاح‌طلب مواضع تندی علیه دولت تدبیر و امید و جریان اصلاحات اتخاذ کرد که پیش‌ازاین هم انتقادات تند او از دولت تدبیر و امید به تیتر رسانه‌های محلی تبدیل‌شده بود.
19 آذرماه 90 بود که حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد هاشمیان، امام‌جمعه رفسنجان دار فانی را وداع گفت و حجت‌الاسلام عباس رمضانی پور که تا پیش‌ازاین امام‌جمعه موقت رفسنجان بود، به‌عنوان امام‌جمعه دائم این شهرستان منصوب شد. شهرت او اما در 2 سال اخیر نه به دلیل جانشینی شیخ محمد هاشمیان، که به خاطر مواضع تند اوست. چراکه او جزو آن دسته ائمه جمعه‌ای است که اظهارات صریحی را در رابطه با دولت و مسائل مختلف مطرح می‌کند.
اظهاراتی که تیتر رسانه‌ها شد
وی در فروردین‌ماه جاری در رابطه با برگزاری کنسرت گفته بود: « از شورای تأمین درخواست داریم مجوز برگزاری کنسرت موسیقی را ندهد، چراکه پخش موسیقی زنده همان گنجشکی است که رنگ می‌کنند و به‌جای قناری می‌فروشند.» بهمن‌ماه 94 هم رمضانی پور اطرافیان رئیس‌جمهور را به دروغ‌گویی متهم کرد و با «غیرقابل‌قبول» خواندن رفتارهای روحانی در خصوص انتقاد از رد صلاحیت‌ها گفت که حمایت رئیس‌جمهور از یک طیف که یا در فتنه نقش داشتند یا حامیان فتنه بودند، عجیب و توهین به مجلس کنونی است. آبان ماه سال گذشته هم رمضانی پور شدیداً از رئیس‌جمهور انتقاد کرد. او با اشاره به اینکه رهبر می‌فرمایند، مذاکره با آمریکا نه، رئیس‌جمهور هم باید بگوید نه، اما تعجب می‌کنیم رئیس‌جمهور ما در مصاحبه با تلویزیون فرانسه و ایتالیا می‌گوید، «بله می‌شود روزی سفارت آمریکا در کشور گشایش یابد به‌شرط آنکه آمریکا عذرخواهی کند»، گفت: «چرا رئیس‌جمهور حرف رهبر معظم انقلاب را نمی‌زند.» یک ماه قبل‌تر هم این صحبت رمضانی پور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت: «زمانی که خبرنگار سی‌بی‌اس آمریکا از رئیس‌جمهور ما می‌پرسد «هنوز آمریکا شیطان بزرگ است» ما انتظار داشتیم این روحانی بگوید بله آمریکا شیطان بزرگ است. من به دولت می‌گویم از آمریکا هیچ نفعی به شما نمی‌رسد.» از دیگر اظهارات جنجالی امام‌جمعه رفسنجان، در رابطه با انتخابات مجلس بود. شهریورماه او گفت: «این‌ها شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند و به دنبال این هستند که مجلس همدست دولت شود تا چراغ سبزی برای نفوذ آن‌ها به داخل کشور باشد.» آذرماه 93 هم رمضانی پور از وزیر خارجه و رئیس‌جمهور انتقادات تندی کرد. او گفت:« در مذاکرات اخیر همه گونه توهینی به ما شد اما واکنشی نه از سوی وزیر خارجه و نه سخنگوی ایشان نشان داده نشد… شعار شما (رئیس‌جمهور) دولت تدبیر و امید است درحالی‌که باید امید بدهید و تدبیر کنید؛ شما یک جمله را یاد گرفته‌اید و همیشه بیان می‌کنید. شما لفظ تازه به دوران رسیده‌ها را مطرح می‌کنید، ازنظر شما تازه به دوران رسیده کیست؟ با این تفاسیر خود تازه به دوران رسیده نیستید؟» پنج‌شنبه گذشته هم اظهارات تندوتیز امام‌جمعه رفسنجان در فضای مجازی بازنشر شد. اظهاراتی که این بار نه در نماز جمعه که در دیدار با شورای مرکزی چند حزب اصلاح‌طلب عنوان شد.
من با شدت با حزب مخالفم
امام‌جمعه رفسنجان در دیدار با شورای مرکز چند حزب، از تحزب شدیداً انتقاد کرد. حجت‌الاسلام عباس رمضانی پور گفت: «ما خدا را شکر می‌کنیم که مردم حزبی نیستند و کاری به کار حزب ندارند و کشور ما هم حزب برنمی‌تابد. من با شدت با حزب مخالفم.» وی بابیان اینکه یک حزب مانند حزب جمهوری اسلامی باید وقتی‌که کار خود را انجام داد، تمام شود، اظهار کرد: «در کشورهای استکباری مثل آمریکا و انگلیس نانشان در حزب است. آنجا احزاب رأی می‌دهند. مردم رأی نمی‌دهند.» وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر اینکه وقتی شما به‌عنوان نماینده رهبری با تحزب مخالفت می‌کنید، برخی ممکن است فکر کنند رهبری هم با تحزب مخالف است، عنوان کرد: « خب آقا هم حزب را قبول ندارند. بیش از 90 درصد مردم ایرآن‌هم حزب را دوست ندارند.» رمضانی پور با اشاره به اینکه رأی آوردن انارکی محمدی نماینده فعلی مردم رفسنجان ربطی به حمایت احزاب اصلاح‌طلب از وی نداشت، افزود: «مردم خیال کردند اگر مجلس با دولت هماهنگ باشد، نانشان در روغن است و به همین دلیل به آقای انارکی رأی دادند.»
مردم اصلاً نمی‌فهمند اصلاح‌طلب
و اصولگرا یعنی چه
رمضانی پور بابیان اینکه تصور نکنید یک اصولگرا یا اصلاح‌طلب در رفسنجان رأی می‌آورد یعنی همه رأی‌دهندگان به آن‌ها اصولگرا یا اصلاح‌طلب هستند، اظهار کرد: « اکثریت قریب به‌اتفاق مردمی که به آقای محمدی رأی دادند اصلاً نمی‌فهمند اصولگرا و اصلاح‌طلب یعنی چه. اصلاً آن‌ها نمی‌فهمند. آن‌ها فکر می‌کنند یک آدم جدیدی بیاید بهتر کار می‌کند.» امام‌جمعه رفسنجان در پاسخ به این پرسش که مردم به یک اصلاح‌طلب رأی دادند چون کارکرد قبلی‌ها را قبول ندارند، گفت: «نه. مردم می‌گویند چهره جدیدی بیاید شاید بهتر بتواند کار کند.» او در واکنش به این حرف که آقای حسینی در دوره نمایندگی‌شان کاری برای رفسنجان نکردند، عنوان کرد: «به نظر من 20 سال نمایندگی آقای حسین هاشمیان چیزی جز زیان برای شهر نداشت. در 5 دوره نمایندگی شیخ حسین هاشمیان، بسیاری از ارزش‌های اقتصادی را ما از دست دادیم. زمینه‌های اقتصادی را از دست دادیم.»
آقای هاشمی رفسنجانی مایه […] ماست
نه مایه افتخار ما
حجت‌الاسلام رمضانی پور در ادامه انتقادات تندی را از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد. وی گفت: «اگر در هشت سال ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد خدمتی برای رفسنجان نشد، به برکت همین خانواده بود. یعنی به برکت خانواده همین آقای هاشمیان و آقای هاشمی رفسنجانی. به برکت همین خانواده، آقای احمدی‌نژاد هیچ کاری برای رفسنجان نکرد.» امام‌جمعه رفسنجان اضافه کرد: « آقای هاشمی رفسنجانی مایه […] ماست نه مایه افتخار ما چراکه آقای هاشمی رفسنجانی در مقابل آقا قد علم کرده، آقای هاشمی رفسنجانی مایه افتخار ما نیست. بله درگذشته در قبل از انقلاب بوده ولی امروز نه. ایشان دقیقاً خلاف منویات و بیانات آقا رفتار می‌کنند. حالا خدا را شکر یک فهم و شعوری در کله ایشان پیدا شد و اخیراً سایت‌هایشان را تعطیل کردند. شاید به همین دلیل عاقبت‌به‌خیر شود. اگرنه با این روشی که آقای هاشمی پیش می‌رفت، عاقبت به شر می‌شد.»
برجام هیچ فایده‌ای برای کشور نداشت
رمضانی پور به برجام هم اشاره کرد و گفت: «در بوق و کرنا کردند که برجام همه کشور را درست کرده درحالی‌که این‌ها همه دروغ است. برجام هیچ فایده‌ای به آن صورت نداشت. حضرت آقا هم در سخنرانی‌شان فرمودند که آن‌کسانی که طرفدار برجام هستند غلو می‌کنند. آن‌هایی که منتقد برجام هستند، آن‌ها هم غلو می‌کنند. برجام به هر صورت خوبی‌هایی داشته اما بدی‌هایش خیلی بیشتر بوده.»
آقای احمدی‌نژاد غلط‌هایی می‌کرد
امروز آقای رئیس‌جمهور هم غلط‌هایی می‌کند
امام‌جمعه رفسنجان بابیان اینکه نباید گناه امروز را به گردن دیروز بیندازیم، عنوان کرد: «اگر امروز دولت سه سال از عمرش گذشته و هیچ کاری برای معیشت مردم نکرده، خیلی حرف مزخرفی است که بخواهد به گردن دولت قبلی بیندازد.» وی با اشاره به حقوق‌های میلیونی اظهار کرد: «آقای حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور فعلی، حقوق 234 میلیونی را برای مدیرعامل بانک رفاه درست کرد. این چکار دارد به آقای احمدی‌نژاد؟ این مربوط به امروز است. دیروز اگر آقای احمدی‌نژاد غلطی می‌کرد، امروز آقای روحانی دارد غلط می‌کند. یعنی اگر دیروز آقای احمدی‌نژاد غلط‌هایی می‌کرد، امروز آقای رئیس‌جمهور هم غلط‌هایی می‌کند».
من اصولگرا هستم
رمضانی پور بابیان اینکه یکی از سایت‌ها به دلیل حضور در افتتاح یک سایت اصلاح‌طلب، نوشت امام‌جمعه به اصلاح‌طلبان پیوست، اظهار کرد: « من ارزشی قائل نشدم برای این حرف. جواب ندادن مهم‌تر بود. وگرنه من می‌گفتم غلط کردید که نوشتید من به جبهه اصلاحات پیوستم. شما بیخود کردید گفتید من به جبهه اصلاحات پیوستم.» وی افزود: «تمام اجدادم کاری به اصلاحات ندارند. اگر یک نشریه اصولگرا هم بخواهد بنده را منتسب کند به خودشان خوب نیست. بله بنده ازنظر عقیدتی صد در صد اصولگرا هستم. شک نکنید. من کاملاً خودم، خانواده‌ام و تمام اقوامم اصولگرا هستیم.» او در پاسخ به این سؤال که چرا شما از اینکه اصلاح‌طلب خوانده‌شده‌اید، آشفته شدید، گفت: «اصلاحات به نظر من در نظام خوب عمل‌نکرده است. چون‌که سردمداران فتنه در کشور در سال 78 و سال 88، اصلاح‌طلب بودند.»
احمدی‌نژاد مردترین مرد ایرانی در سازمان ملل بود
امام‌جمعه رفسنجان در واکنش به اینکه عملکرد احمدی‌نژاد باعث شد کشور تحریم شود، اظهار کرد: «مردترین مرد ایرانی در سازمان ملل، آقای احمدی‌نژاد بود. آقای احمدی‌نژاد اشتباهات بزرگی داشت ولی کارهای خیلی خوبی هم کرد.» در این هنگام این جمله یکی از حاضران که «آقای احمدی‌نژاد اشتباه نداشت، اشتباهی بود» باعث عصبانیت رمضانی پور شد. او پاسخ داد: «دیگران نیستند؟ یعنی فقط آقای احمدی‌نژاد اشتباهی بود؟ شما اشتباهی نیستید؟ ببینید مردم رأی دادند و ایشان رئیس‌جمهور شدند. ما باید به رأی مردم احترام بگذاریم. شما حق ندارید به رئیس‌جمهور منتخب مردم توهین بکنید. آن‌هم به رئیس‌جمهوری که بیشترین رأی تاریخ را آورد. شما به یک رئیس‌جمهور مملکت توهین می‌کنید. بنده با همه این خرابکاری‌هایی که آقای روحانی انجام داده، به خودم اجازه نمی‌دهم به ایشان توهین کنم.»
هرکس می‌گوید روحانی اصلاح‌طلب است
غلط می‌کند
رمضانی پور همچنین در واکنش به این حرف که «روحانی و هاشمی به اصلاح‌طلبان نزدیک هستند» گفت: «چه کسی می‌گوید آقای روحانی اصلاح‌طلب است؟ غلط می‌کند هرکس می‌گوید روحانی اصلاح‌طلب است. اصلاحاتی‌ها دولت آقای روحانی را مصادره به مطلوب کردند. اصلاحات نهایتاً در کشور 12 میلیون رأی دارد. اما بیشتر از این مصادره نکنید آقا. آقای روحانی از اول عمرش در جامعه روحانیت مبارز بود. آقای هاشمی هم هست. ایشان‌هم اصلاح‌طلب نیست.» امام‌جمعه رفسنجان اضافه کرد: «طرفداران اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در این کشور یک عده قلیلی هستند. یک عده زیادی هم نه اصلاح طلبند و نه اصولگرا. آن‌ها حامی ولایت هستند.»
استقبال از احمدی‌نژاد در جیرفت بیشتر از روحانی
در کرمان بود
حجت‌الاسلام رمضانی پور در این نشست همچنین به سفر روحانی به کرمان اشاره کرد و گفت: «این غصه ماست که آقای روحانی وقتی به مرکز استان می‌آیند جمعیت کمی به استقبالش می‌روند. چرا باید عملکرد یک رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای نباشد که استقبال باعظمت‌تری از وی صورت گیرد؟ اما آقای احمدی‌نژاد می‌رود به یک شهری به نام جیرفت و چند برابر استقبال مرکز استان از آقای روحانی، از وی استقبال می‌شود.همه مدارک هم موجود است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

مهدی محمدی

بنده به عنوان یکی از حاضرین در این جلسه به این نتیجه رسیدم امام جمعه رفسنجان تابع هیچ قانون و قوانینی نیستند و فقط تعصب کور کورانه دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *