پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در همایش فرصت های سرمایه گذاری در برج میلاد مطرح شد/ همه در کنار هم برای توسعه

در همایش فرصت های سرمایه گذاری در برج میلاد مطرح شد/ همه در کنار هم برای توسعه





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱

در همایش فرصت های سرمایه گذاری در برج میلاد مطرح شد/ همه در کنار هم برای توسعه

همایش فرصت های سرمایه گذاری شامگاه پنج شنبه 22 مرداد در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران، استاندار کرمان، زاهدی و پور ابراهیمی نماینده کرمان و راور، امیری نماینده زرند و کوهبنان، حسین مرعشی، مظفری رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی کرمان برگزار شد.
اعتقاد به چشم زخم مانع سرمایه گذاری در کرمان شده است
رئیس اتاق ایران اولین سخنران این همایش بود. محسن جلال پور گفت: روزهای جدیدی در اقتصاد کشور تجربه می کنیم که این روزها با فرصت های سرمایه گذاری در استان همراه شده است. وی با بیان اینکه باید نگاه جدی تری در حوزه سرمایه گذاری در استان و کشور بوجود آید تصریح کرد: از قبل از انقلاب تا امروز؛ اقتصاد ایران دچار بیماری مزمنی بوده است که در سال های اخیر به جهت تحریم ها و سوء تدبیرها تشدید شد و آثارش را در سطوح مختلف جامعه احساس کردیم. جلال پور با تاکید بر اینکه همه به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد کشور باید تغییر پیدا کند افزود: تحریم تنها 20 تا 25 درصد بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته اند و باید همه بدانند که مشکلات امروز کشور در حوزه اقتصادی، زاییده تحریم ها نبوده است و قطعا پس از تحریم ها نیز همه چیز به روال خوب باز نخواهد گشت. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در دهه های گذشته در مسیر درستی حرکت نکرده ایم تصریح کرد: اقتصاد نفت زده ایران، سرمایه ملی را تبدیل به هزینه های جاری کرد ضمن آنکه روز به روز نیز دولت بزرگتر و بخش خصوصی کوچک می شدند و شرایط بسیار شکننده ای در اقتصاد کشور ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه برخی معتقدند که امکان گذر از رکود بدون تورم وجود ندارد تصریح کرد: این تئوری در کشور ما خیلی صادق نمی باشد و اصل گذر از رکود بدون تورم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به ویژه سرمایه گذاری خارجی قابل اجرا می باشد همانطور که در برخی کشورها نیز تجربه شده است. جلال پور با بیان اینکه باید با نگاه چگونگی سرمایه گذاری در استان بتوانیم از دوران رکود عبور کنیم ادامه داد: استان کرمان، استانی پر از ظرفیت از جنبه های گوناگون است اما قطعات نمی توان بدون نگاه به ظرفیت های انسانی و بدون نگاه به اقتصاد دانش بنیان؛ شرایط بهتر و ایده آل تری داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به تعداد طرح های نیمه تمام استان، بحران آبی، اشتغال و … اظهار کرد: نیاز به نگاه جدی تر و علمی تر به توسعه استان داریم ضمن آنکه باید نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری در استان شود. وی با بیان اینکه باید در 3 بخش استان را در زمینه سرمایه گذاری خیلی جدی بسیج کنیم تصریح کرد: ایتدا باید فرهنگ سرمایه گذاری در استان کرمان تغییر کند. این فرهنگ در کشور و به ویژه در استان کرمان باید تغییر پیدا کند. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه هنوز زمینه حضور سرمایه گذار کرمانی، در کرمان فراهم نیست گفت: متاسفانه از این فرهنگ بیشتر از سایر استان های کشور رنج می بریم و طبق برآوردی که سال های پیش در اتاق بازرگانی کرمان صورت گرفت، بیشترین حجم سرمایه گذار در استان های دیگر؛ سرمایه گذاران کرمانی بوده اند. جلال پور با بیان اینکه مردم باید خودشان در سرمایه گذاری استان شرکت داشته باشند افزود: اعتقاد به چشم زخم مانع سرمایه گذاری در کرمان شده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اصل دوم در زمینه توسعه سرمایه گذاری نیز افزود: باید زیربناهای لازم برای سرمایه گذاری صورت گیرد. وی بابیان اینکه باید بتوانیم نیازهای این سرمایه گذار را در استان فراهم کنیم تصریح کرد: نیاز مسیر؛ جاده، ریل، آب، برق، گاز و … کمتر دیده شده است و باید نگاه جدی به زیرساختهای توسعه استان داشته باشیم. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اصل سوم توسعه نیز گفت: باید با توجه به مزیت های استان؛ به موارد مهم و همچنین غیر مهم استان در بحث سرمایه گذاری توجه ویژه کرد.
جلال پور با بیان قیمت گذاری آب در صنعت خیلی عجیب است تصریح کرد: متاسفانه برخی شرکت های تولیدی؛ هنوز آب را از عمق چاهها برداشت می کنیم ونگاه جدی نمی کنیم که با این آب باید چه سرمایه گذاری صورت گیرد و متاسفانه با این آب سیب زمینی ویونجه برداشت می کنیم، این در حالی است که در کنار ما صنعت یا محصولی است که می تواند با همین یک لیتر آب چندین برابر بهره وری داشته باشد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه نوع و روش سرمایه گذاری در کشور باید تغییر پیدا کند افزود: آنچه که امروز می تواند به آن توجه ویژه ای کرد و متاسفانه تاکنون به آن بهایی داده نشده است حوزه گردشگری استان و حتی کشور می باشد.
جلال پور با بیان اینکه به ازای هر گردشگر می توانیم بین 4 تا 5 شغل ایجاد کنیم گفت: باید در اقصاد جدید کشور بتوانیم به ظرفیت های استفاده نشده توجه کنیم و این امر می تواند موجب افزایش ظرفیت های بهره برداری و همچنین ایجاد رونق کند. وی با بیان اینکه از 82هزار واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ، متاسفانه 14 هزار واحد تعطیل می باشند افزود: 22هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور هم اکنون به صورت نیمه تطیل و 14هزارواحد دیگر نیز با 70 درصد توان خود کار می کنند این در حالی است که با حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید، می توان 180 تا 200 هزار شغل های جدیدی برای کشور ایجاد کرد. وی با بیان اینکه امروز همه کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد افزود: مجموعه کسانی که در بخش های مختلف هستند، با شرایط سرمایه گذاری جدید روبرو هستند وباید با تیزبینی شرایط برای سرمایه گذاری مناسب و پایدار ایجاد شود.
جلال پور تصریح کرد: آینده حداقل 20 ساله‌ای را باید برای سرمایه گذاری های امروز استان پیش بینی کرد ضمن آنکه به شرایط اقلیمی، زیست محیطی، منابع زیرزمین و منابع انسانی استان مدنظر قرار دهیم. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به مطالبات اتاق ایران از دولت ادامه داد: از دولت، شفافیت، ایجاد شرایط رقابتی شدن اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار را مطالبه داریم و حاکمیت نیز باید به این مسئله بپردازد. وی با بیان اینکه باید فضای اقتصادی کشور شفاف شود تصریح کرد:باید بپذیریم که نگاه استاندار کرمان هنوز در بدنه استان شکل نگرفته و بدنه استان هنوز همراهی و هماهنگی لازم برای فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاری در استان را ندارد ضمن آنکه بروکراسی اداری دولت نیز در این زمینه دخیل بوده است.
در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی
حرکت کردیم
رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری سخنران بعدی این همایش بود. شاهید مظفری بمی گفت: با توجه اهمیت حوزه اقتصادی و ارتباط بسیار نزدیک این حوزه با فرهنگ، ۲۷ بهمن ماه سال گذشته تشکیل کمیته فرصت های سرمایه گذاری در شورای مرکزی جشنواره فرهنگی کرمان در تهران تصویب شد و پس از تشکیل این کمیته به تدریج مباحث اقتصادی جشنواره پررنگ تر شد تا جایی که به دستور استاندار محترم عنوان جشنواره به جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان تغییر کرد. دکتر شاهید مظفری بمی افزود: وظیفه اصلی کمیته فرصت های سرمایه گذاری معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان و ایجاد زمینه های بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری استان است. وی اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار نیاز به افزایش سودآوری و ارتقاء بهره وری داریم و تحقق بهره وری نیاز به هم افزایی در بهره برداری از منابع می باشد. طراحی و اجرای یک سری رویداد های فرهنگی و مفرح در برنامه سالانه یکی از راه های بوجود آمدن هم افزایی می باشد بگونه ای که امروزه در کشورهای قدرتمند اقتصادی و در مناطقی که قطب اقتصادی جهان تلقی می شوند، زمان های خاصی برای برگزاری رویدادها و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب مشارکت با هدف هم افزایی اقتصادی وجود دارد و یکی از چشم اندازهای ما این است که این جشنواره به یک رویداد مستمر در تقویم اقتصادی و فرهنگی کشور تبدیل شود و به صورت سالانه و یا دوسالانه برگزار گردد.
رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره گفت: ما با کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور ارتباط برقرار کردیم و مجموعه نهادهای سرمایه گذاری را بصورت ویژه دعوت کردیم. مظفری بمی با اشاره به راهبردهای کمیته فرصت های گذاری گفت: همه اقدامات و فعالیت های ما در چارچوب مدل مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان تعریف شد و مهمترین همفکر و همکار ما در این کمیته، استانداری کرمان و بخصوص دفترهماهنگی اموراقتصادی و بین الملل استانداری و همچنین اتاق بازرگانی کرمان بوده است و راهبرد اصلی ما فعالیت در چارچوب مثلث طلائی توسعه استان بود. راهبرد دوم ما استفاده از ظرفیت تجمع کرمانی ها در زمان برگزاری جشنواره بود که فرصتی برای فراهم کردن زمینه مشارکت افراد دغدغه دار در حوزه اقتصادی می باشد. وی تصریح کرد: دیگر راهبرد ما حرکت به سمت همگرایی و انسجام در استان کرمان بود و همانطور که استاندار محترم کرمان هم این سیاست را در غالب شعار محوری ولایت و توسعه ابلاغ فرموده اند، ایجاد انسجام و وحدت در لوای آرمان مشترک که همان توسعه اقتصادی استان است از راهبردهای اصلی ما در این جشنواره بود. دکتر مظفری بمی خاطرنشان کرد: تعمیم نگرش اقتصادی به دیگر حوزه ها و ظرفیت سازی غیرمستقیم برای اشتغال زایی، کارآفرینی، ریسک پذیری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از دیگر راهبردهای کمیته فرصت های سرمایه گذاری بودند.
منابع مالی بزرگترین مشکل بنگاه های اقتصادی کشور است
محمدرضا پورابراهیمی هم از سخنرانان این همایش بود. وی گفت: امروز اولویت کشور، موضوع اقتصادی است و در طی 3 سال گذشته نیز مصوبات خوبی برای رونق تولید در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید در کشور تصریح کرد: ماده 2 این قانون درباره بدهی ها بخش خصوصی به دولت است که به طور مثال در استان کرمان پیمانکارانی داریم که میلیاردها تومان از دولت بدهکار هستند اما به دلیل بدهی های مالیاتی، روند کاری آنها متوقف شده است که دو مورد مطالبات پیمانکاری با متوسط 15 میلیارد تومان در استان وجود داشت که دستور توقیف عملیات توسط اداره مالیاتی صادر شد که توانستیم با استفاده از این ماده، مشکلات را حل کنیم.
پورابراهیمی با بیان اینکه کلیه مطالبات مرتبط با بخش خصوصی از دولت بابت بدهی‌هایشان قابل تبادل است تصریح کرد: متاسفانه خیلی از شرکت‌ها به دلیل بدهی که به دولت دارند، امکان فعالیت آنها سلب شده است و طبق ماده 6 قانون رفع موانع می توانیم بدهی های آنها را به دولت انتقال دهیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره ماده 8 قانون رفع موانع تصریح کرد: متاسفانه شاهد حضور تبلیغ برندهای خارجی در صدا و سیما بودیم؛ که در این قانون بحث شده است که بخش برندسازی محصولات ایرانی در کشور مدنظر قرار بگیرد. وی با اشاره به ماده 11 قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: معادل 30 درصد از ارزش پروژه های نیمه تمام می توان به شکل خرید غیر نقدی؛ از طرف بخش خصوصی به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام استقاده شود که این می توانیم با استفاده از این قانون، بخش زیادی از پروژه های نیمه تمام استان را تکمیل کنیم.
نمانیده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، سالانه 1200 میلیارد تومان ارزش سوخت مصرفی در استان کرمان است افزود: طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید ، به هر میزان که دستگاه های دولتی و اجرایی در مصرف سوخت صرفه جویی کنند، معادل 50 درصد از آن میزان از سوی وزارت نفت به آنها برگردانده خواهد شد. وی با بیان استان کرمان اکنون با 4 هزار مگاوات کسری برق روبرو است تصریح کرد: با تبصره های ماده 12 قانون رفع موانع تولید، می توان ظرفیتهای بسیار خوبی برای بخش خصوصی ایجاد کرد و به گونه ای این بخش را وارد این حوزه کاری کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش 80 درصد از بنگاه های اقتصادی، مشکل تامین مالی در اقتصاد کشور است افزود: منابع مالی بزرگترین مشکل بنگاه های اقتصادی کشور است که براساس ماده 21 قانون رفع موانع تولید؛ بانک مرکزی مکلف شده است که حساب ویژه ای برای سرمایه در گردش ایجاد کند که آیین نامه این طرح ظرف 2 ماه آینده نهایی خواهد شد که می تواند در حل مشکل تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی موثر باشد.
پورابراهیمی با بیان اینکه امکان توزیع اوراق مشارکت یکی دیگر از مشکلات تولید بوده است تصریح کرد: اختلافی بین بانک مرکزی و بورس به منظور تعیین قیمت اوراق مشارکت و مجوز صدور اوراق مشارکت وجود داشت که طبق ماده 25 قانون رفع موانع تولید، با صراحت اجازه داده شده است که از طریق شرکت های رتبه بندی امکان تامین مالی از طریق اوراق مشارکت برای بنگاه های کوچک، متوسط و بزرگ فراهم شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 31 قانون رفع موانع تولید گفت: در این ماده، اعمال مالیات با نرخ صفر را برای واحدهای فعال معدنی و صنعتی درنظر گرفته ایم که باید به آن توجه شود. پورابراهیمی با بیان اینکه همه دستگاه و بنگاه ها مکلف شده اند، اظهارنامه مالیاتی تکمیل کنند تصریح کرد: 90 هزار میلیارد تومان بانکها از خود دولت بدهی دارد به همین منظور برای تقویت نظام گردش مالی؛ پیشهاد کردیم که صندوق توسعه ملی میزانی از منابع خودش را به شکل سپرده نزد بانکها قراردهد تا بانکها برای طرح های سرمایه در گردش کمک کند.
وی تصریح کرد: موضوع تشکیل منطقه ویژه اقتصادی در شهر کرمان در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد تا بتوانیم مرکز استان کرمان را از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بهره مند کنیم.
حسین مرعشی: رئیس مدیران خیابانی هستم
حسین مرعشی در همایش فرصت های سرمایه گذاری که در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران برگزار شد گفت: فرصتی پیش آمد تا صمیمانه از زحمات استاندار کرمان تقدیر و تشکر بکنم که جبهه های مختلفی را برای سرمایه گذاری گشودند. من کمتر تریبون در اختیارم قرار می گیرد تا از زحمات ایشان تشکر کنم. وی افزود: امیدوارم این طرح ها به نتیجه برسد و شغل برای مردم ایجاد شود. مشکلات اصلی مردم به اشتغال بر می گردد. حتما مسئولان و نمایندگان کرمان این را می دانند و من هم که الان سمتی ندارم و رئیس مدیران خیابانی هستم این را فهمیده ام.
حسین مرعشی اظهار داشت: اشتغالزایی از آغاز دوره دولت نهم تا دولت دهم با درآمدهای سال 90 و 90 میلیارد دلار ثابت ماند. این نشان می دهد که خرد و عقل تعیین کننده است.
نماینده سابق مردم کرمان خاطرنشان کرد: اساسا اگر طرحی نحوه تامین مالی اش روشن نباشد آن طرح کامل نیست. این کفایت نمی کند. هنر کسی که می خواهد طرحی را ارائه می کند باید این باشد نحوه تامین منابع را مشخص کند. وی ادامه داد: هر طرحی باید بتواند منابع خودش را جذب کند. اینکه فقط ایده داشته باشیم کفایت نمی کند و باید راه های تامین مالی را شناسایی کنیم. در مورد بیش از 10 طرح این را دیدم که وقتی ایده کامل شود چقدر مسئله حل می شود.
حسین مرعشی ابراز داشت: بخش مهمی از آنچه در شهرک های صنعتی اتفاق افتاده موچک بودن طرح هاست و نمی تواند با بازار امروز دنیا رقابت کند.
وی به بحث گردشگری هم اشاره ای کرد و گفت: تجربه ای که طی 14 ماه حضور در میراث فرهنگی کسب کردم از مسئول میراث فرهنگی اسپانیا سوالی پرسیدم. ایشان 20 سال مسئول بود و من سوال کردم چون در این کار مبتدی بودم. گفتم در چند جمله به من درباره گردشگری بگویید. گفت چه محصولی را می خواهید بفروشید، به کی و چگونه می فروشید به این سه سوال باید جواب دهید. ما هم در کرمان باید به این سه سوال در حوزه گردشگری جواب بدهیم.ما دنبال خیالات نباید بگردیم.
مرعشی اذعان کرد: من خودم بزرگترین محصول گردشگری کرمان پترک ملی خبر می دانم. بعد از آن بحث کویرهاست. محصولات گردشگری مثل بیابان های کرمان مقصد خوبی برای گردشگران می تواند باشد. وی افزود: ما بحث می کردیم تقاضا مشکل ماست یا عرضه ما و به این نتیجه رسیدیم ما اصلا محصولی را ارائه نمی کنیم و به به برنامه ای 30 میلیارد دلاری رسیدیم و قرار شد 25 میلیارد دلار بخش خصوصی سرمایه بگذارد و 5 میلیارد دلار بخش دولتی برای برنامه ریزی 5 ساله. متاسفانه طی 8 سال کمتر از 500 میلیون دلار سرمایه گذاری در صنعت گردشگری انجام شد.
وی اظهار داشت: بنگاه های کوچک بر بنگاه های بزرگ در گردشگری ارجحیت دارد. کرمانی ها بلد نیستند از کنار گردشگری پول در بیاورند. تعداد بنگاه های کوچکی که به گردشگران خدمات ارائه می دهند کم است. حسین مرعشی در پایان گفت: امیدوارم این آرزوی دیرینه همه ما کرمان آباد، سربلند و سرافراز محقق شود.
به جای کشور، دولت را توسعه دادیم
استاندار کرمان هم سخنران آخر این همایش بود. علیرضا رزم حسینی گفت: در کارگروه فرصت های سرمایه گذاری، توانستیم طرح های موجود برای سرمایه گذاری را شناسایی کنیم و تنها زمانی این طرح ها را اجرایی خواهیم کرد تامین مالی شوند. رزم حسینی با بیان اینکه زمانی که دولت کرمان را تحویل گرفتیم 4000 پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود داشت تصریح کرد: این پروژه های نیمه تمام از پیشرفت صفر تا 90 درصدی وجود داشت و ما نیز برای اتمام این پروژه ها به دنبال منابع دولتی نرفتیم.
استاندار کرمان بیان اینکه در سال گذشته 24 درصد پروژه های نیمه تمام استان کرمان تکمیل شد افزود: نزدیک به 600 میلیارد تومان برای اتمام این 24 درصد پروژه نیمه تمام در استان کرمان هزینه شد و سیاست استان نیز بر این موضوع است که تا زمان تامین مالی نشدن پروژه ای، کلنگ احداث آن بر زمین زده نشود ضمن آنکه اولویت نیز با پروژه های نیمه تمام استان است. وی با بیان اینکه از 750 میلیون دلار طرح پتروشیمی فجر کرمان، 200 میلیون دلار توسط بانک پاسارگاد تامین مالی شده است تصریح کرد: عملیات اجرایی پتروشیمی کرمان در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد ضمن انکه فاز به فاز برای تامین مالی این طرح جلو خواهیم رفت. رزم حسینی با تشریح 3 چالش اساسی در مسیر اجرایی طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: قوانین مزاحم در مسیر توسعه یکی از مشکلات همه سرمایه گذاران است و با ارسال 52 مورد از قوانین مزاحم به دولت، به دنبال رفع موانع سرمایه گذاری در حد وسیع هستیم.
استاندار کرمان با اشاره به بروکراسی نحس اداری به عنوان دومین چالش در مسیر توسعه استان گفت: به دلیل اینکه بنده در حوزه سرمایه گذاری بوده ام میدانم که بروکراسی اداری یکی از موانع اصلی کار است مگر آنکه فرد از رانت استفاده کند. وی با بیان اینکه تا زمانی که این بروکراسی در بدنه دولت وجود داشته باشد نباید انتظار از حضور سرمایه گذار نیز داشت افزود: گاهی چند ماه در وزارتخانه طرحی منتظر صدور مجوز است و بروکراسی پیر و مزمن دولتی نمی گذارد طرح اجرایی شود.
رزم حسینی با بیان اینکه بروکراسی دولتی یکی از دلایل فرار سرمایه گذاری در کشور است تصریح کرد: در حوزه استانی نیز؛ نداشتن اختیارات متناسب با مسئولیت ها موجب کندی در روند توسعه استان شده است. عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه کسی از استاندارها، توسعه نخواسته است و همه نقش استانداران را صرفا هماهنگ کننده می دانند افزود: همه کسانی که بعد انقلاب به استان آمده اند خدمت کردند، اما 25 سال پیش استانداران خیلی اختیارات داشتند ولی امروز این اختیارات بسیار کم شده است.
وی با بیان اینکه استاندار و فرماندار باید در راستای توسعه استان و شهرستان گام بردارند اذعان کرد: باید لوازم توسعه در اختیارات استانداران و فرمانداران قرار گیرند و در جهان امروزی که فرصت های طلایی را باید غنیمت شمرد؛ به روش 40 و 50 سال پیش استان را اداره می کنیم. رزم حسینی با بیان اینکه ما می خواهیم براساس بضاعتو همدلی و همزبانی خودمان کار کنیم تصریح کرد: قطعا در فضای درگیری نمی توان کار توسعه ای انجام داد و باید یک فضای همدلی و همراهی باشد تا همه ارکان حکومت در راستای توسعه استان عمل کنند.
استاندار کرمان با بیان اینکه مامورتی استانداران و فرمانداران در راستای محدود کردن فقر است افزود: ما به دنبال ایجاد یک توسعه اقتصادی در استان هستیم و این کار همواره در دولت ها توسعه گرا مدنظر می باشد. عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه هم اکنون به دنبال دولت کوچک کارا براساس اقتصاد مقاومتی هستیم تصریح کرد: ما به دنبال اقتصادی هستیم که بتوانیم خلق ثروت و تامین منابع مالی کنیم ضمن آنکه اختیارات لازم را برای توسعه استان داشته باشیم.
رزم حسینی با انتقاد از صدور مجوزها در تهران گفت: مجوز گرفتن برای کارخانه کرمانی در تهران به معنای امضای طلایی و فساد اداری است . وی ادامه داد: امیدواریم طرحی که توسط کرمان پیش بینی شده است و وزیر کشور نیز موافقت کردند ضمن آنکه امضای شش وزیر نیز در این راستا گرفته شده است، به تصویب برسد و بتوانیم دولتی کوچک مبتنی براقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم و مقررات و قوانین زائد و عدم اختیارات متناسب با مسئولیت ها را رفع کرده و مسیر توسعه را در استان کرمان هموار کنیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه باید یک نهاد پایدار در استان کرمان ایجاد کنیم بیان کرد: اگر این کار به تصویب دولت برسد، دیگر نیاز به مراجعات مختلف برای گرفتن مجوزها به تهران نیست. عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان گفت: به جای آنکه کشور را توسعه دهیم، دولت را توسعه داده ایم و باید تمرکزایی کرده و اختیارات را واگذار کنیم و متاسفانه گاهی غصه می خورم که چرا نمی توانیم این استان را با این همه ظرفیت بسازیم. استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال برای جوانان است افزود: به دنبال آن هستیم که بتوانیم دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی اقتصادی استان را راه اندازی کنیم و امیداواریم بتوانیم این جشنواره را در دیگر کلانشهرهای کشور نیز برگزار کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه خیلی ها کرمان را نمی شناسند افزود: همه باید به کرمانی بودن خودمان افتخار کنیم و برای ساخت استان کرمان تلاش کنند. وی با بیان اینکه امروز همدلی بودن و کرمانی بودن یک افتخار است خاطر نشان کرد: استان کرمان را توانستیم ظرف مدت یک هفته در تمام جنبه های موجود به کشور معرفی کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

زهرا طهماسبی

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتردر خصوص همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران، به سایت همایش به آدرس tis2022.ir مراجعه و یا با شماره 09360001990تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *