پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حسن روحانی: پلیس موظف به اجرای قانون است، نه اسلام

حسن روحانی: پلیس موظف به اجرای قانون است، نه اسلام





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸

حسن روحانی: پلیس موظف به اجرای قانون است، نه اسلام

رئیس جمهور کشورمان که همراه با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) حضور پیدا کرده بود گفت:« دولت یازدهم در کنار همه برنامه هایی که بر دوش خود داشته و متعهد به اجرای آن بوده است و هر آنچه که در انتخابات به مردم وعده داده در پی آن است تا دقیقا اجرا و عمل کند.» رییس جمهوری در این همایش از تعدادی خانواده های معظم شهدای نیروی انتظامی از جمله خانواده شهید جمشید دانایی فر و مدیران برتر ناجا با اهدای لوح تجلیل کرد. همچنین روحانی در بدو ورود به مرکز فرماندهی ستاد ناجا از نیروهای مستقر در محوطه سان دید.
مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور در این همایش به نقل از ایسنا و تسنیم به شرح ذیل است:
• ایجاد امنیت در سایه همدلی و همکاری میان دولت و نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی امکان‌پذیر است.
• نهی از منکری که از آن می‌گوییم فقر و فساد، بیکاری و ریاست که باید آن را از بین ببریم. چسبیدیم به چند فرعیات اسلام و آن را رها نمی‌کنیم.
• حکومت اسلامی، یعنی حکومت قانون که رهبر کبیر انقلاب بارها آن را تاکید کرده‌اند. در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم است.
• پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است. پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.
• اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم، باید قانون شفاف باشد و آن‌گاه پلیس وارد می‌شود تا قانون را اجرا کند.
• اقتدار غیر از زور است.
• مسئله امنیت در کنار سلامت از برنامه هایی است که دولت یازدهم از آغاز برای آنها اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است.
• یک اشکالی در ذهن بعضی‌ها هست، جامعه پلیسی و جامعه دارای پلیس خوب دو مقوله است. امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه دو مقوله است، ما در جامعه نیاز به امنیت داریم و باید برای امنیت هزینه کنیم.
• البته موفق ترین نیروی امنیت در جامعه نیرویی است که خرجش کم باشد و بهره وری از توان این نیرو بیشتر باشد. مؤثرترین نیرو کم‌هزینه‌ترین نیروست و اگر همیشه این دو را به عنوان دو اصل مد نظر قرار دهیم و بتوانیم هزینه را کاهش دهیم اما در عین حال اثربخشی را بتوانیم افزایش بدهیم، توانسته‌ایم راه موفقی را طی کنیم.
• شما می‌دانید ما هم در شرایط تحریم قرار داریم و هم هنوز قیمت نفت به نصف و یا به بیش از نصف تقلیل پیدا کرده است. همه کشورهای همسایه ما که بسیار پولدارند و برخی خودشان توطئه کاهش قیمت نفت را طرح‌ریزی کرده‌اند امروز همه آن‌ها گرفتارند و چاله و چاهی که برای برادر می‌کنند خودشان داخل همان چاله و چاه می‌افتند. آن‌ها دچار صدها مشکلات اجتماعی و اقتصادی شده‌اند .

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

قیامتی

حسن روحانی کی به خودت گفت بگو اسلام اینه که من میگم ؟!!!ولی عملکردت به آبروی اسلام ضررنزد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *