پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی در کرمان

امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی در کرمان





۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶

امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی در کرمان
فاطمه پورمرادی
علیرضا رزم حسینی امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی را با مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی را منعقد کرد .استاندار کرمان اظهار داشت : حرکت به سوی کشت گلخانه ای از سیاست های ملی و استانی است .وی گفت :ایجاد شهرک های کشاورزی از مصوبات دولت است و خود را موظف به اجرای آن می دانیم .وی افزود: استان کرمان در دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به مصرف آب و افزایش راندمان آن در بخش کشاورزی داشته است . وی خاطر نشان کرد: بسته کاملی برای استفاده بهینه از منابع آبی و کشت محصولات کشاورزی بر اساس الگوی کشت در استان کرمان تدوین شده است .
استان کرمان رتبه اول توسعه کشت
گلخانه ای
رئئس جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: رتبه اول توسعه کشت گلخانه ای در کشور از آن استان کرمان شد .به گزارش پیام ما عباس سعیدی در آیین امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه و امنیت غذایی افزود: ساماندهی مجتمع دامداریی و گلخانه ای از اهداف تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی بوده است .وی عنوان کرد: راه اندازی 10 مجتمع کشاورزی در شمال و 10 مجتمع کشاورزی در جنوب استان کرمان پیش بینی شده است .وی خاطر نشان کرد: شرکت شهر ک های کشاورزی کاملا دولتی و تنها سازمان توسعه ای در سازما ن کشاورزی است و اختیار واگذاری زمین به سرمایه گذاران را دارد .وی تاکید کرد: اهداف شرکت شهر کهای کشاورز ی برگزاری کلاسهای آموزشی به کشاورزان می باشد و هدایت و جذب سرمایه گذاران و اعمال سیاست های تشویقی و یارانه ای نشکیل شده است .پتانسیل تولید محصول در مجتمع گلخانه ای را 40 هزار تن محصول در سال بیان کرد و گفت: شرکت شهرک های کشاورز ی در چار چوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی طی سال گذشته در استان کرمان راه اندازی شده است.
محصولات صیفی و سبزیجات کل کشور در گلخانه ها کشت شود
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی هم اظهار داشت: یکی از بر نامه های جدی جهاد کشاورزی این است که محصولات صیفی و سبزیجات کل کشور در گلخانه کاشت شود. سجادی عنوان کرد: برنامه ملی بر اساس قابلیت های استان به شرکت های گلخانه ای، دامپروری و شیلات در سطح استان ها انجام می شود.
وی تاکید کرد:30 درصد اعتبارات بر عهده شر کت شهرک های کشاورزی و 70درصد زیر ساخت های آن از اعتبارات استانی می باشد .وی تاکید کرد: استان کرمان یازدهمین استانی است که با هم تفاهم نامه سیاست های امنیت غذایی را امضا می نماییم . وی تصریح کرد :تکمیل نبودن زنجیره تولید از دیگر مشکلات موجود در حوزه کشاورزی است .این مسئول گفت: اولویت گذاری در پروژه کشاورز ی در دستور کار است و سعی بر این است که از مشاوران بومی استفاده شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *