پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ذخیره ۲۶۰ میلیون مترمکعبی در سدهای تهران

ذخیره ۲۶۰ میلیون مترمکعبی در سدهای تهران





ذخیره ۲۶۰ میلیون مترمکعبی در سدهای تهران

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طی روزهای اخیر بارش‌های خوبی در تهران داشتیم و پیش‌بینی شده که طی ماه‌های آتی نیز بارش‌های مناسبی در تهران در پیش داشته باشیم.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، راما حبیبی امروز در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی آب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحال حاضر ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای پنج‌گانه تهران در مجموع وجود دارد که برابر با میزان ذخیره آب سدهای تهران در روز مشابه سال قبل است‌، اظهار کرد: امید است با بارش هایی که اتفاق می‌افتد بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

او با بیان اینکه در ماه های اخیر بارش‌های بیشتری را در تهران شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: سامانه شرق یک مقدار نسبت به سامانه غرب حساسیت بیشتری دارد و باید بیشتر مراقب باشیم اما در آب های سطحی و زیرزمینی پروژه هایی را در دست اجرا داریم که می توان به پروژه انتقال آب لار به کلان اشاره کرد.

حبیبی ادامه داد: برای جلوگیری از فرار آب از سد لار پروژه‌های متعددی اجرا شد که نتیجه لازم را نداشت، در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که از محل فرار آب، مستقیم آب را به تصفیه‌خانه منتقل کنیم و بیشترین بهره را داشته باشیم.

او با بیان اینکه حق‌آبه تامین آب از سد لار برای تهران ۳۳۰ میلیون مترمکعب در سال است که در حال حاضر می توانیم ۱۷۰ میلیون مترمکعب آن را تامین کنیم که با تکمیل این پروژه تا دو سال آینده کل این میزان تامین می‌شود.

او با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: کاهش سطح آب منابع زیرزمینی حدود ۴۵ سانتی متر افت دارد.

او با اشاره به وضعیت بارش‌ها در تهران گفت: از سال آبی تا کنون‌۶۴ میلی متر بارش داشتیم که در مقایسه با بلند مدت ۱۱۰ میلی‌متر کاهش و نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی تلاش ما این است که با همراهی مشترکان حتی یک ساعت قطع آب نداشته باشیم و خواسته ما از همه مشترکان این است که مدیریت مصرف داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *