پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درج تصویر «عقاب طلایی» روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور

درج تصویر «عقاب طلایی» روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور





درج  تصویر «عقاب طلایی» روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور

۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

تصویر گونه «عقاب طلایی» در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست بر روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور درج می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا کانون مربیان فوتبال ایران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در رسیدن به اهداف و دغدغه‌های حوزه حفاظت محیط زیست، تصویر گونه عقاب طلایی را بر روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور درج می‌کند.

این کارت که قرار است در آیین نکوداشت مربیان برتر سال رونمایی شود، مزین به نشان سازمان حفاظت محیط زیست است که در مراسمی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد، به نمایش عمومی درخواهد آمد.

همچنین در این کارت یک شعار محیط زیستی به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست درج می‌شود؛ این رویکرد جدید کانون مربیان فوتبال ایران در تعامل با معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان به عمل آمده است که می‌تواند تاثیر مثبت و ماندگاری برای فرهنگسازی در حوزه محیط زیست داشته باشد.

عقاب طلایی با نام علمی Aquilachrysaetos، در کنار عقاب دریایی دم‌سفید، عقاب دریایی و عقاب شاهی (شاه‌باز) در دسته عقاب‌های بزرگ‌جثه قرار می‌گیرد؛ با وجود کاهش تعداد و انقراض این پرنده در برخی زیستگاه‌ها اما همچنان در مناطق وسیعی از اوراسیا، آمریکای شمالی و شمال آفریقا یافت می‌شود.

عقاب طلایی یک فرق اساسی با سه عقاب دیگر دارد؛ آن‌ها بیشتر در تالاب‌ها و دریاها زندگی می‌کنند اما عقاب طلایی در کوهستان‌ها، تپه‌ ماهورها و دشت‌های پهناور روزگار می‌گذراند و حکمران بی‌چون و چرای صخره‌های بلند ایران است، از بین ۱۲ گونه عقاب بزرگ یا کوچک جثه‌ای که در ایران زندگی می‌کنند، عقاب طلایی بعد از عقاب دریایی دم‌سفید، بزرگ‌ترین است.

درست است که زیستگاه اصلی این پرنده در ایران، پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت‌ شده ارسباران است اما ارتفاعات کوهستانی رشته کوه‌های البرز، از شمال‌ شرق تا شمال‌ غرب و ارتفاعات زاگرس از شمال‌ غرب تا جنوب‌ غرب و حتی ارتفاعات استان‌های جنوبی هم در همه فصول سال، شرایط ایده‌آلی را برای زندگی و مکانی مناسب برای لانه‌سازی و جوجه‌آوری عقاب طلایی فراهم کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *