پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تعرفه دریافت معاینه فنی برتر افزایش یافت

تعرفه دریافت معاینه فنی برتر افزایش یافت





تعرفه دریافت معاینه فنی برتر افزایش یافت

۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

با نظر اکثر اعضای کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بهای معاینه فنی برتر مبلغ 50 هزار تومان تعیین و به این ترتیب بهای کامل دریافت معاینه فنی برتر 142 هزار تومان شد.

به گزارش پیام ما به نقل تسنیم صبح امروز جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص لایحه بهای کارشناسی معاینه فنی برتر و با حضور اعضای این دو کمیسیون و شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با بیان اینکه لوایح با توجه به نیازسنجی‌ها ارائه شده‌اند، گفت: پس از تهران، کلانشهرهای دیگر نیز به دنبال ارائه معاینه فنی برتر هستند و سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با رتبه‌بندی‌ها اقدام به صدور مجوز برای ارائه خدمات معاینه فنی برتر می‌کند و اکنون در 11 مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی برتر صادر شده است.

مالکی با بیان اینکه سالانه 54 هزار خودرو یعنی 16 خودرو در ساعت برای معاینه فنی پذیرش می‌شوند، افزود: در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه‌گیری گازها خودرو 30 ثانیه می‌ایستند اما در معاینه فنی برتر به جهت آزمایش‌های تکمیلی 6 دقیقه زمان احتیاج است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران تصریح کرد: امسال 35 درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده‌اند که از این میان 16 درصد گواهی برتر صادر شده است.

او با اشاره به بهای پیشنهادی برای معاینه فنی برتر اظهار کرد: بهای معاینه فنی عادی 92 هزار تومان است و برای معاینه فنی برتر 28 هزار تومان افزایش قیمت ، یعنی 120 هزار تومان را پیشنهاد داده‌ایم.

در ادامه این جلسه احمد صادقی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دریافت 28هزار تومان بیشتر برای معاینه فنی بهای زیادی نیست که بخواهیم آن را از شهروندان دریافت کنیم، باید رقم پایه‌ای گذاشته شود تا در سال دیگر هم بتوانیم آن را افزایش دهیم و شهروندان به دریافت معاینه فنی ترغیب شوند.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر می‌رسد هزینه تمام شده انجام معاینه فنی برتر به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده معاینه فنی عادی است؛ لذا مبلغ 50 هزار تومان منصفانه است، ارائه کالا یا خدماتی کمتر از 50 هزار تومان چندان صحیح نیست، باید قیمت واقعی و معقول خدماتی که شهروندان آن را می‌پذیرند ارائه دهیم و باید سیاست‌های تشویقی در بخش‌های دیگر حمل و نقلی از جمله آرم ترافیک به گونه‌ای اعلام شود که مردم به سمت معاینه فنی برتر حرکت کنند.

در ادامه میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت : باید به سمت مطلوبیت بیشتر پیش برویم ‌و از نظر بنده افزایش 28 هزار تومانی بهای معاینه فنی درست نیست و از نظر سیاست گذاری این کار اشتباه است.

با نظر اکثر اعضای حاضر در جلسه بهای معاینه فنی برتر مبلغ 50 هزار تومان تعیین شد و بهای کامل دریافت معاینه فنی برتر 142 هزار تومان شد.

در ادامه این جلسه تعیین بهای معاینه فنی پرتابل در دستور کار قرار گرفت و مالکی درخصوص این لایحه گفت: در بستر معاینه فنی پرتابل خط معاینه فنی به محل سازمان‌های مختلف که خودروهای انبوه دارند اعزام می‌شود تا معاینه فنی در محل انجام شود.

بر اساس این گزارش، با رأی اکثر اعضای حاضر در جلسه قیمت پایه به ازای هر اعزام 5 میلیون تومان و به ازای هر روز حق توقف 10 درصد مبلغ پایه تعیین شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور:

۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود

امدادرسانی به ۱۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

امدادرسانی به ۱۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

نهایی‌شدن مشکلات پرونده ثبت جهانی فلک‌الافلاک تا مردادماه

استاندار لرستان اعلام کرد

نهایی‌شدن مشکلات پرونده ثبت جهانی فلک‌الافلاک تا مردادماه

سیل آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نکرده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

سیل آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نکرده است

درگذشت رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان

درگذشت رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان

سه رویکرد در تحلیل باغ ایرانی

ایرانی‌ها چگونه به باغ نگاه می‌کنند؟

سه رویکرد در تحلیل باغ ایرانی

تأمین آب از بیرون مرزها امید واهی است

گفت‌وگو با «سیدعباس عراقچی» دربارهٔ دیپلماسی آب

تأمین آب از بیرون مرزها امید واهی است

افسانۀ بارورسازی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی: هیچ‌ داده‌ای از اثر بارورسازی ابرها بر بارش باران وجود ندارد

افسانۀ بارورسازی

۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت اولیۀ سیل به سیستان و بلوچستان

۴۲ راه روستایی در سیستان‌وبلوچستان همچنان مسدود است

۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت اولیۀ سیل به سیستان و بلوچستان

چطور مدل اقتصادی «دونات» به پایداری شهرها کمک می‌کند؟

چطور مدل اقتصادی «دونات» به پایداری شهرها کمک می‌کند؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *