پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حملهٔ تروریستی به پاسگاه مرزی «راسک»

حملهٔ تروریستی گروهک موسوم به «جیش العدل» ۱۱ شهید برجای گذاشت

حملهٔ تروریستی به پاسگاه مرزی «راسک»

۱۱ نفر از نیروهای فراجا در این حمله به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند





حملهٔ تروریستی به پاسگاه مرزی «راسک»

۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳

|پیام ما| در حملهٔ تروریستی بامداد 24 آذر به مقر انتظامی مرزی راسک در استان سیستان‌وبلوچستان ، ۱۱ نفر به شهادت رسیدند. این نخستین بار نیست که مقرهای نیروی انتظامی یا پایگاه‌های مرزی در سیستان‌وبلوچستان با حملهٔ تروریستی روبه‌رو می‌شوند اما حملهٔ ۲۴ آذر یکی از حملات سنگین و خسارت‌بار بود. «مسلم شجاعیان»، «احسان بابایی»، «پوریا شیخ»، «ابوالفضل شهریاری»، «محمدحسن براهویی»، «علیرضا اکبر مزار»، «علی دشت‌پوری»، «حسن بابانیا»، «احمد خمری»، «مجید فیروزنیا» و «حمید رضایی امین»، شهدای حمله تروریستی به راسک هستند. همچنین «اسماعیل دهکردی»، «محمدعلی حسنی»، «محمدرضا جعفری»، «محمد صیادی»، «محسن پریشان»، «حامد خمر»، «اسکندر عباسی» و «محمد فتوحی» در این حمله مجروح شدند. براساس اخبار منتشرشده از سوی خبرگزاری‌ها مانند «فارس» این حمله از سوی گروهک تروریسی موسوم به «جیش‌العدل» انجام شده است. در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها نیز کشته شدند که جسد یکی از آنان در خاک ایران باقی ماند. همچنین یک نفر دیگر از آنان نیز دستگیر شده است.

در نخستین ساعات پس از این حادثه، خبرهای دقیقی منتشر نشده بود و مسئولان استان سیستان‌وبلوچستان نیز قادر به پاسخگویی نبودند. اما «سید مجید میراحمدی»، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی ظهر روز جمعه در ارتباط با حملهٔ تروریستی ۲۴ آذر به مقر انتظامی شهرستان راسک، جزئیاتی را ارائه داد. به گفتهٔ او، ساعت 2 بامداد براساس بر آورده‌های اولیه نزدیک به ۱۰ نفر از مهاجمان به یکی از مقرهای انتظامی در شهرستان راسک حمله و برای جلوگیری از رسیدن نیروهای کمکی، در مسیر نیروهای اعزامی اجرای کمین می‌کنند: «نیروهای انتظامی موفق می‌شوند در این کمین با شجاعت، شهامت، شهادت‌طلبی و مقاومت با عبور از کمین و تقدیم دو شهید، خود را به مقر برسانند. براساس تبادل آتش سنگین شدید و برتری نیروهای خودی، تروریست‌ها مجبور به فرار می‌شوند؛ در این نبرد تن‌به‌تن ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت می‌رسند و شش تن نیز مجروح می‌شوند.»
براساس آنچه میراحمدی توضیح داده است، تعدادی از تروریست‌ها کشته شده‌اند که اعضای این گروه، تعدادی از اجساد را با خود می‌برند اما یکی از تروریست‌ها به‌صورت زنده و جسد یکی دیگر از آنها در اختیار نیروهای اطلاعاتی و انتظامی قرار گرفته است: «تروریست‌ها موفق به فرار از منطقه نشدند و منطقه اکنون در محاصرهٔ کامل نیروهای خودی است؛ ضمن اینکه پاسخ دردناکی بر تروریست‌ها وارد خواهد شد، باقی تروریست‌ها نیز دستگیر می‌شوند.»
رئیس قوهٔ قضائیه هم در پیامی، شهادت جمعی از نیروهای فراجا در شهرستان راسک استان سیستان‌وبلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثهٔ تروریستی تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، در پیام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» آمده است: «دشمنان ایران اسلامی که از صلابت و اقتدار نظام ما حیرت‌زده و خشمگین شده‌اند، بار دیگر به واسطهٔ مزدوران حقیرشان در گروهک‌های تروریستی، خون جمعی از جان‌برکفان سلحشور کشور ما را که در مرزبانی فراجا مشغول تأمین امنیت و آرامش مردم هستند، بر زمین ریختند. اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این غیورمردان به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، خانواده بزرگ فراجا و خانوادهٔ معزز آنان، برای آن عزیزان در ایام شهادت حضرت صدیقهٔ طاهره (س) از خداوند متعال طلب رحمت و رضوان الهی و برای خانواده‌هایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم. بدیهی است، مسئولان دستگاه قضایی استان موظفند ضمن صدور دستورات لازم به نیروهای امنیتی و انتظامی، تمامی اقدامات مقتضی را در دستگیری و به کیفر رساندن این تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی به عمل آورند.»
«علیرضا مرحمتی»، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان هم صبح امروز وضعیت در راسک را عادی اعلام کرد. او با تأیید خبر شهادت ۱۱ تن از نیروهای انتظامی گفت: «مأمورانی که در مقر نظامی بودند، شجاعانه دفاع کردند و تعدادی از مهاجمان را مجروح و تعدادی را به هلاکت رساندند.» او تأکید کرد که وضعیت شهر راسک عادی است..
رئیس قوهٔ قضائیه در پیامی، شهادت جمعی از نیروهای فراجا در شهرستان راسک استان سیستان‌وبلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثهٔ تروریستی تأکید کرد

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *