پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نمایش اطلاعات از طریق هوش مصنوعی بود

واکنش فرمانداری مشهد به نمایش اطلاعات شهروندان در مانیتور مترو

نمایش اطلاعات از طریق هوش مصنوعی بود





نمایش اطلاعات از طریق هوش مصنوعی بود

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد با اشاره به این که مانیتور سالن مترو در حال حاضر صرفا تصاویر دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد گفت: اطلاعاتی که در کنار تصاویر هوش مصنوعی منتشر میشد، متوقف شده است.

به گزارش پیام ما به نقل از فارس به دنبال حواشی تلویزیون‌های ایستگاه قطار شهری مشهد مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و برخی اطلاعات افراد در تلویزیون ها خبر داد.

مهدی تناکی اظهار کرد: این تلویزیون همچنان در جای خود فعال است اما اطلاعاتی که در کنار تصاویر هوش مصنوعی منتشر میشد، متوقف شده است.

او با بیان این که مانیتور سالن مترو در حال حاضر صرفا تصاویر دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد، افزود: طی امروز برخی کاربران ادعا کردند که در تلویزیون قطار شهری اطلاعات خصوصی افراد منتشر شده است در حالی که در کنار تصاویر چهره افراد، صرفا اطلاعاتی مانند جنسیت و سن آنان منتشر شده است و این گونه نبوده که حتی نام کسی منتشر شود.

 

مهدی تناکی ادامه داد: به ادعای برخی افراد، در بعضی موارد، حتی سن افراد به اشتباه به نمایش در آمده است. چون تصاویر و سن افراد از طریق هوش مصنوعی بر روی تلویزیون به نمایش در آمده است. ابتدا قرار بوده صرفا تصویر افراد روی تلویزیون پخش شود اما اپراتور، برخی موارد دیگر را به آن افزوده است که از صبح امروز این فرایند متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد گفت: موضوع انتشار تصاویر افراد از حدود یک سال پیش در فرودگاه و راه آهن بوده است و عینا همین روند ادامه داشته است. در عین حال با برخی حواشی از صبح امروز، انتشار تصاویر متوقف شده است و تصاویر زنده دوربین های مداربسته همچنان پخش می شود.

 

انتشار یک عکس از ایستگاه متروی شریعتی مشهد که نشان می‌داد چهره و مشخصات چند تن از شهروندان روی مانیتور به نمایش درآمده، دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و موجی از تعجب و انتقاد را در پی داشت.

سخنگوی شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با «پیام ما» این اتفاق را سهوی دانست و اعلام کرد: «قرار نیست این اتفاق به رویه‌ تبدیل شود؛ چراکه نقض حقوق شهروندی است و اشکالی در شبکه‌های فناوری مترو پیش آمده بوده که این تصاویر منتشر شده است.»

نقض «سهوی» حقوق شهروندی

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر