پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تشدید بارش باران در ۳ استان شمالی

تشدید بارش باران در ۳ استان شمالی





تشدید بارش باران در ۳ استان شمالی

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

سازمان هواشناسی کشور از تشدید بارش‌ها در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان خبر و نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم پیش‌بینی کلی نقشه‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی امروز سه‌شنبه 7 آذرماه 1402 در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال غرب و غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است و در این مناطق بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق سردسیر بارش برف روی می‌دهد.

از بعدازظهر امروز از میزان بارندگی و بارش‌ها در منطقه غرب کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها برای استان‌های ساحلی دریای خزر است.

فردا چهارشنبه در شمال شرق‌، برخی مناطق شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و سپس سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. طی 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، امروز در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و فردا در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. امروز دریای خزر و پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1402/09/07

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/09/07

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات بارش برف و رخداد مه

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/09/07: مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.

توصیف سامانه: وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: سه‌شنبه صبح 1402/09/07

زمان پایان: پنجشنبه 1402/09/09

نوع مخاطره: وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید (حداکثر سرعت وزش باد 30 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج (در سواحل تا 2.1 متر و در مناطق دور از ساحل تا 3 متر)

منطقه اثر: سه‌شنبه 1402/09/07، چهارشنبه 1402/09/08، پنج‌شنبه 1402/09/09 مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس

اثر مخاطره: آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به‌خصوص شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی

توصیه: ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی همچنین آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

توصیف سامانه: وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: سه‌شنبه بعدازظهر 1402/09/07

نوع مخاطره: وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید (حداکثر سرعت وزش باد در مناطق دور از ساحل بیش از 28 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج (در ساحل تا 2.5 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 3 متر)

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/09/07: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به‌خصوص شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل.

توصیه: ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *