پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | محیط‌بان اردستانی در درگیری با شکارچیان به شدت مصدوم شد

محیط‌بان اردستانی در درگیری با شکارچیان به شدت مصدوم شد





محیط‌بان اردستانی در درگیری با شکارچیان به شدت مصدوم شد

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر مصدومیت شدید یکی از محیط‌بانان اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان در درگیری با شکارچیان در فضای مجازی مطرح شده بود، اما اداره محیط‌زیست اردستان هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداد. حال، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردستان این خبر را تایید کرده است.

به گزارش «پیام ما»، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر مصدومیت یکی از محیط‌بانان اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان در فضای مجازی و سکوت مسئولان مربوطه دراین‌رابطه، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردستان در گفت‌وگوی کوتاهی با ایسنا، اظهار کرد: پس از حادثه برای یکی از محیط‌بانان این اداره، با هماهنگی که با اداره کل محیط‌زیست انجام دادیم، اداره کل اعلام کرد باتوجه‌به اینکه متخلفان دستگیر نشدند و محیط‌بان اداره مصدوم شده این موضوع را فعلاً رسانه‌ای نکنید.


 

محیط‌زیست چند روز است خبر مصدومیت را اطلاع‌رسانی نمی‌کند

برادر همسر محیط‌بان مصدوم در این باره گفت: ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در روستای رشیدآباد منطقه سفلی زواره بعد از آنکه یک روز و نیم محیط‌بانان در تعقیب و گریز شکارچیان بودند، این افراد در منطقه گم می‌شوند.

 

 

محمود زارع با بیان اینکه محیط‌بانان باتوجه‌به اینکه شکارچیان را گم کردند و صدای تیراندازی را شنیدند اقدام به بستن راه اصلی روستا می‌کنند، گفت: شکارچیان زمانی که از کوه پایین می‌آیند نزدیک محیط‌بانان که می‌شوند شناسایی می‌شوند و پلاک خودرو آنها که خودرو تیبا نوک‌مدادی بوده را یادداشت می‌کنند.

 

 

او گفت: علی‌رغم تذکر محیط‌بانان مبنی بر تسلیم‌شدن شکارچیان ولی این افراد ناگهان با سرعت بسیار زیاد و به‌قصد جان محیط‌بانان ماشین را به سمت آنها حرکت می‌دهند که متأسفانه یکی از محیط‌بانان به نام احمدعلی عابدینی دچار سانحه شدید می‌شود و شکارچیان که دو نفر بودند فرار می‌کنند.

 

 

برادر همسر محیطبان مصدوم با بیان اینکه محیط‌بان از ناحیه هر دو استخوان لگن دچار شکستگی و از ناحیه کمر، سر، گردن، پای چپ به‌شدت دچار آسیب‌دیدگی شده است، گفت: اکنون وی در یکی از بیمارستان‌های اصفهان تحت درمان و مداوا قرار دارد.

 

 

زارع خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی از خانواده محیط‌بان مصدوم این گلایه را دارم که چرا اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان چند روز است که خبر این اتفاق را اطلاع‌رسانی نکرده و به‌نوعی می‌ترسند که این موضوع رسانه‌ای شود. ما نمی‌دانیم چه افرادی پشت این قضیه هستند که اجازه اطلاع‌رسانی را نمی‌دهند.

 

 

او افزود: انتظار داریم این شکارچیان متخلف که سابقه چندین بار شکار غیرمجاز را داشتند توسط دستگاه نظامی دستگیر شوند و به شدیدترین شکل ممکن مجازات شوند.

 شکارچیان متخلف شناسایی شدند

 فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان نیز در این باره اظهار کرد: همکاران ما در هفته گذشته یک خبر موثق مبنی بر حضور شکارچی در منطقه می‌شنوند که بلافاصله پس از حضور در منطقه حفاظت شده با هماهنگی مقام قضایی اقدام به راه‌بندان مسیر می‌کنند.

 

 

 علیرضا غلامی با بیان اینکه زمانی که متخلفان پس از شکار از کوه پایین می‌آیند محیط‌بانان اقدام به ایست می‌کنند و آنها را شناسایی می‌کنند، ادامه داد: زمانی که متخلفان توقف می‌کنند محیط‌بانان اداره محیط‌زیست اردستان قصد بررسی ماشین آنها را می‌کنند که ناگهان متخلفان ماشین را به حرکت می‌اندازند و یکی از همکاران محیط‌بان ما را زیر می‌گیرند.

 

 

او با اشاره به اینکه محیط‌بان اداره محیط‌زیست با هوشیاری زیاد، خود را کنار می‌کشد، ولی بازهم دچار حادثه شدید می‌شود، گفت: اکنون قسمت‌هایی از بدن محیط‌بان اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان آسیب‌دیده و در یکی از بیمارستان‌های اصفهان تحت درمان است.

 

 

 فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در خصوص پیگیری دستگیری شکارچیان متخلف، گفت: شکارچیان متخلف که اصالتاً از یکی از روستاهای بخش زواره هستند کاملاً شناسایی شدند و از افراد سابقه‌دار هستند که امیدواریم به‌زودی دستگیر شوند.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *