پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سریال مرداب قسمت ۱ اول

سریال مرداب قسمت ۱ اول





سریال مرداب قسمت ۱ اول

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰

یک نفر (پارسا فیاض) به قتل رسید و در قایق او را رها می‌کنند. صحنه‌سازی می‌کنند که انگار خودکشی کرده باشد.

امیر جعفری را می‌بینیم با دو سگ خیلی خطرناکِ زنجیری سر می‌رسد. پشت او تصاویری از ماشین‌های حمل اسب می‌بینیم و ظاهرا استطبل است.

مهدی هاشمی را می‌بینیم بالای سر فردی که کشته شده. فرزندش است.

شهرام حقیقت‌دوست با جمعیت ماهیگیران است. ماهی می‌گیرند و او چای می‌نوشد. آمده تا پیکر را ببرد. تشییع می‌شود و راه می‌افتند.می‌گوید پدر را هم با من بیاورید چون مِیِت که برود غسالخانه دیگر چشم پدر به او نمی‌افتد. پدر می‌گوید من با پسرم می‌روم. یعنی با ماشین حمل جنازه.

می‌بینیم که امیرجعفری کسی را که با داروی تاریخ مصرف گذشته به گاو او در گاوداری دارو زده و باعث مرگ او شده را با همان دارو می‌خواهند بکشند.

راننده آمبولانس در راه رفتن درباره این‌که یک بار مرحوم را دیده بوده برای پدرش می‌گوید. که یک بار جت‌اسکی را کرایه خواسته بکند. او هم آنجا بوده. وقتی پسرم پرسید این‌ها دوری چند گفت از رفیقش که آدم پول نمی‌گیرد. و من را مدیون خودش کرد.در ادامه پدر را راضی می‌کند که تا مراسم هفت را او برگزار کند.

پس از مراسم، پاکت نامه‌ای پول به راننده می‌دهد. بعد او می‌گوید شنیدم که قصد دارید بروید ترکیه. اگر کاری چیزی آن‌جا هم داشتی من هستم. پدر می‌گوید که نشنیده بگیر. فکر هفتم باش که مهمان می‌آید. خرج سوم هم می‌رود برای خیرات.

آقا هادی (امیرجعفری) قصد انجام کاری دارد که خلاف است. رابط او یکی از عکس‌هایی است که دیگری، شهرام حقیقت‌دوست است. عکس یک دختری را هم نشان می‌دهد که او را می‌خواهد. ۵ روز دیگر ساعت ۱۱ آزاد می‌شود. معامله معامله‌ای است که قرار نیست کسی در آخر آن زنده باشد.

دختر از در ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ خارج می‌شود که پسر، دنبال او رفته است.

در مراسم هفتم پارسا، زن و بچه‌ای آمده‌اند که نگاه پدر پارسا، به آن‌ها می‌افتد. در آخر برنامه وقتی همه رفته‌اند زن و بچه می‌آیند و گریه می‌کنند. مرد می‌پرسد سر خاک پسرم چه می‌خواهی؟ دختر بچه می‌گوید آمده‌ایم سر خاک بابام. زن، صیغه‌ای بوده است. زن داشته و این رابطه پنهانی بوده است. زن می‌گوید فقط نگذارید زنش بداند و بفهمد.

شایان و دختری که از زندان ‌آزاد شده بعد از بی‌اعتمادی فراوان و چاقو کشیدن و ترسیدن از همدیگر، بالاخره موفق به ایجاد ارتباط با او می‌شود و سوار ماشینش می‌کند.

دختر، پدرش را کُشته است و چون کس و کاری نداشته قصاص نشده است.

فیاض شماره عروس تازه پیدا شده را به راننده می‌دهد تا درباره‌اش تحقیق کند. شایان هم پولی را به دختر می‌دهد و او را به اقامت‌گاه می‌رساند.

فیاض هم روزی را با عروس و نوه تازه از راه رسیده می‌گذراند: در شهربازی و تله‌کابین.

شب، زن در محله حقیرانه‌شان درباره این‌که خانه قرار بوده به نام سوگند بخورد می‌گوید. و عملا می‌گوید که این صیغه‌نامه ماست. می‌روند برای تست دی‌ان‌ای.

شبانه، شایان برای دختر یک عروسک خریده و کیک و شمع برداشته و دم در خوابگاه می‌رود. تولد او را از روی کارت ملی‌اش فهمیده است. دختر همزمان هم درگیری عاطفی پیدا کرده و هم مشکوک است.

کسی که ورِ دست هادی است کوهیار است. به زنی که با او رابطه مخفیانه دارد می‌گوید که باید بروی سراغ کیوان. حواست باشد وقتی پای دختر در میان است گند نزند.عکس کسی را هم از قول شکیب به او نشان می‌دهد می‌گوید که پولش هم خوب است. بیاورش پای کار.

به کارخانه چایکاری پارسا می‌رویم. فیاض به کاراکتری که شهرام حقیقت‌دوست بازی می‌کند می‌گوید دارم می‌روم سراغ کامیار.

پلیس می‌ریزد خوابگاه و سحر رائفی پور با می‌گیرد. پلیس خرسی که کادوی تولد گرفت را پاره می‌کند و بسته بسته مواد مخدر جاسازی شده در آن را بیرون می‌آورد. بازداشت می‌شود.

کیوان همان شایان است. برادر کوهیار.

در شرایطی که فیاض پشت چراغ قرمز است دختری مثل سوگند را می‌بیند که دختر کار سر چهارراه است. از او عکس می‌گیرد. در دیدار بعدی سر مراز، فیلم و عکسی که گرفته را با سوگند مقایسه می‌کند.

فیاض تلاش می‌کند نوه را بگوید بماند پیشش، که رد می‌شود. بعد می‌گوید بیایم خانه اگر کاری هست که مادر او را راه نمی‌دهد و بهانه همسایه‌ها را می‌آورد. وقتی او می‌رود، مادر و دختر فرار می‌کنند و سوار وانت قرمزرنگی می‌شوند. فیاض، در حال تماشاست.آن‌ها را تعقیب می‌کند. زاغه‌ای ست که کودک را از آن‌جا کرایه می‌کند.

در انتهای قسمت ۱ اول سریال مرداب می‌بینیم که زن که به زندگی واقعی و مجلل خود بازگشته، با پدر شوهر! خود روبرو می‌شود که گونی روی سر او می‌کشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

یک دختر دستفروش ۱۰ ساله حوالی محله تهرانپارس تهران گمشده است

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *