پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر درگذشت «آرمیتا گراوند» تایید شد

دختر نوجوانی که حین رفتن به مدرسه در ایستگاه متروی شهدا در تهران براثر ضربه به سر بیهوش شده بود، بعد از ۲۸ روز کما، صبح دیروز درگذشت

خبر درگذشت «آرمیتا گراوند» تایید شد

پیش از این رسانه‌های نزدیک به دولت چندبار از مرگ مغزی او خبر داده بودند اما اطلاع‌رسانی دیگری درباره وضعیت او نشده بود





خبر درگذشت «آرمیتا گراوند» تایید شد

۷ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۳

|پیام ما| دختر نوجوانی که حین رفتن به مدرسه در ایستگاه متروی شهدا در تهران براثر ضربه به سر بیهوش شده بود، بعد از ۲۸ روز کما، صبح دیروز درگذشت. پیش از این رسانه‌های نزدیک به دولت چندبار از مرگ مغزی او خبر داده بودند اما اطلاع‌رسانی دیگری درباره وضعیت او نشده بود.
آرمیتا گراوند نوجوان ۱۶ساله نهم مهرماه امسال به‌همراه دوستانش در حال رفتن به مدرسه بود، اما به‌جای رسیدن به مدرسه، عازم بیمارستان شد. برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی علت بیهوش شدن و انتقال او به بیمارستان را درگیری با فردی اعلام کردند که به او و دوستانش به‌دلیل حجاب تذکر داده بود، اما شرکت متروی تهران با انتشار چند ویدئو از دوربین‌های مداربسته روی سکوهای مترو اعلام کرد که هیچ درگیری‌ای بین او و افراد حاضر در سکو و قطار مترو پیش نیامده است. اگرچه ورود خبرنگاران به بیمارستان فجر، محل بستری شدن گراوند ممنوع بود، اما خبرگزاری ایرنا به‌نقل از پزشکان معالج گراوند نوشت او احتمالاً به‌دلیل ضعف بدنی تعادل خود را از دست داده و به زمین افتاده است و سر او به زمین برخورد کرده است.
بااین‌حال، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار انتشار ویدئوهای مربوط به دوربین‌های مداربستهٔ درون قطار شدند. اگرچه «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران، از اساس وجود دوربین در واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها را رد کرد، اما برخی رسانه‌ها مدعی شدند که دوربین‌های درون واگن توسط «اغتشاش‌گران» شکسته شده است. ولی شرکت متروی تهران درنهایت اعلام کرد برخی واگن‌های مترو فاقد دوربین مداربسته هستند و این واگن نیز از جمله همان واگن‌های بدون دوربین است. بسیاری از خبرگزاری‌ها، خبر درگذشت آرمیتا گراوند را به‌صورت کوتاه و بدون توضیح خاصی منتشر کردند، اما خبرگزاری ایرنا با انتشار ویدئویی با استفاده از ویدئوها و صداهایی که پیش از آن منتشر شده بود، آنچه در صبح نهم مهرماه گذشته بود را روایت کرد. خبرگزاری فارس نیز دربارهٔ علت مصدومیت گراوند نوشت: «صبح روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، آرمیتا گراوند، دختر دانش‌آموزی که از ایستگاه شهدا خط ۴ مترو تهران به‌سمت مدرسهٔ خود می‌رفت، در واگن مترو تعادلش را از دست داد و بر اثر اصابت سرش به سکوی قطار مترو آسیب شدید دید. آرمیتا همان لحظه توسط چند تن از همراهانش به بیرون قطار منتقل شد و بلافاصله عوامل امدادی مترو اقدامات اولیهٔ درمانی بر روی وی را آغاز کردند. همچنین، پس از تماس با اورژانس، عملیات درمانی پس از چند دقیقه توسط اورژانس ادامه یافت و او به مجهزترین بیمارستان در نزدیکی ایستگاه مترو شهدا منتقل شد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *