پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تلفات در هرات به ۲۰۰۰ نفر رسید

برآوردها نشان می‌دهد شمار قربانیان افزایش می‌یابد

تلفات در هرات به ۲۰۰۰ نفر رسید

آمبولانس‌های سازمان بهداشت جهانی در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها هستند که بیشترشان کودک و زن هستند





تلفات در هرات به ۲۰۰۰ نفر رسید

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد، تعداد تلفات زمین لرزه قدرتمند در غرب این کشور به ۲۰۰۰ نفر رسیده و نزدیک ۹۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.
ایسنا در این مورد نوشت:«سازمان ملل آمار اولیه کشته‌ها را ۳۲۰ نفر اعلام کرد اما بعد گفت که آمار هنوز تایید نشده است. همچنین بر اساس به‌روز رسانی دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل، مقام‌های محلی افغانستان کشته شدن ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۵۰۰ نفر را تخمین زده بودند.» اعدادی که حالا به ۲۰۰۰ نفر رسیده است همچنین در به‌روز رسانی آمار آمده که ۴۶۵ منزل مسکونی تخریب شده و به ۱۳۵ منزل دیگر نیز آسیب وارد آمده است.
سازمان ملل همچنین اعلام کرد: «مقام‌های محلی پیش بینی می‌کنند که تعداد تلفات با انجام جست‌وجوها و اقدامات امداد رسانی افزایش یابد چون گزارش‌هایی در به دام افتادن مردم در زیر آوار وجود دارد.»
«محمد عبدالله جان»، سخنگوی اداره بلایای طبیعی افغانستان نیز اعلام کرد، چهار روستا در منطقه »زنده جان» در ولایت هرات به دلیل زمین لرزه و پس‌لرزه‌ها متحمل خسارت شده‌اند.

آمبولانس‌های سازمان بهداشت جهانی در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها هستند که بیشترشان کودک و زن هستند

سازمان بهداشت جهانی در افغانستان نیز اعلام کرد که ۱۲ آمبولانس به سمت زنده‌جان برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها اعزام کرده است.این آژانس سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) اعلام کرد: «همزمان با اعلام تلفات و زخمی‌های ناشی از این زمین لرزه، تیم‌هایی در بیمارستان‌ها به امداد رسانی زخمی‌ها و ارزیابی نیازهای ضروری می‌پردازند. آمبولانس‌های سازمان بهداشت جهانی نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها هستند که بیشترشان کودک و زن هستند.»
ارتباطات تلفنی در هرات قطع است و کار را برای ارزیابی و ارسال خبر درباره جزئیات مناطق تحت تاثیر قرار داده است. ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد صدها تن در خیابان‌های هرات به سر می‌برند و حاضر نیستند به مغازه‌ها یا خانه‌های خود برگردند.
طالبان افغانستان همچنین به سازمان‌های محلی تاکید کرده‌اند که هر چه سریعتر به مناطق تحت تاثیر برون تا به ارسال و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌ها کمک کنند، برای مردم زلزله زده سرپناه تامین کرده و به بازماندگان غذارسانی کنند. آنها همچنین گفته‌اند که آژانس‌های امنیی باید از تمامی منابع و تسهیلات خود برای تضمین امنیت افراد گرفتار در زیر آوار استفاده کنند.
طالبان در ایکس نوشت: «از هموطنان ثروتمند خود می‌خواهیم تا به برادران زلزله خود کمک کنند.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *