پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گربۀ شجاعِ لتونی به اسکار رفت

گربۀ شجاعِ لتونی به اسکار رفت





گربۀ شجاعِ لتونی به اسکار رفت

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵

سینمای لتونی، انیمیشن «جریان» را به‌عنوان نمایندۀ رسمی خود در شاخۀ بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ انتخاب کرده است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، انیمیشن «جریان» ساخته گینتز زیلبالودیس نخستین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نمایش داده شد و سپس در جشنواره معتبر انسی موفق به کسب چهار جایزه از جمله جایزه هیات داوران مسابقه و جایزه تماشاگران شد.

داستان این انیمیشن درباره گربه‌ای است که پس از اینکه سیل خانه‌اش را ویران می کند، با یک خوکچه هندی، یک لمور، یک پرنده و یک سگ متحد می شود. زیلبالودیس در کنار ماتیس کازا، نویسنده مشترک و همچنین ران داینز و گریگوری زالکمن تهیه‌کنندگی انیمیشن «جریان» را بر عهده داشته‌اند.

به گزارش اسکرین، این شانزدهمین فیلمی است که در ادوار مختلف جوایز اسکار به عنوان نماینده سینمای لتونی معرفی می‌شود و این کشور تاکنون هیچ نامزدی در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی کسب نکرده است.

پیش از این ایرلند و اتریش به عنوان نخستین کشورها، نمایندگان خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرده بودند و سینمای اتریش فیلم ترسناک «حمام شیطان» ساخته مشترک ورونیکا فرانتس و سورین فیالا را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید و سینمای ایرلند نیز با فیلم «نی‌کپ» به کارگردانی «ریچ پپیات» در جوایز اسکار پیش رو حضور خواهد داشت.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می شوند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می شود.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر