پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درخواست تخصیص بودجه لازم برای مقابله با تب دنگی

از سوی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد؛

درخواست تخصیص بودجه لازم برای مقابله با تب دنگی





درخواست تخصیص بودجه لازم برای مقابله با تب دنگی

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، اختصاص هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین ترخیص ۱۵۰ هزار کیت تشخیص را برای مهار بیماری تب دنگی خواستار شد.

سلمان اسحاقی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت تب دنگی و پشه آئدس در کشور خبر داد و گفت: رئیس و اعضای کمیسیون نگرانی خود را در مورد همه گیری این بیماری ابراز کردند و خواستار جدی گرفتن و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با آن شدند.
به گزارش پیام ما به نقل از  ایلنا، وی افزود: با توجه به اینکه تجربه مقابله بحران کرونا را داریم با تکیه بر این ظرفیت می‌توان با سایر بیماری‌ها هم مقابله کرد البته وزارت بهداشت در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ اپیدمی تب دنگی را هشدار داد و اعلام کرد که آمادگی لازم برای مقابله با آن را داریم. همچنین مطرح شد که پشه آئدس در حال تکثیر و آلوده کردن استان‌های مختلف بوده و این امری اجتناب ناپذیر است و در صورتی که شاهد عدم همکاری و برنامه ریزی باشیم طی دو ماه آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس دوازدهم گفت: معاون بهداشت وزارت بهداشت با قاطعیت اعلام کرد اگر سازمان برنامه و بودجه مبلغ یک همت را اختصاص ندهد برای مقابله با تب دنگی و مالاریا با مشکل مواجه خواهیم شد. در این نشست مطرح شد که حدود یک سال است ۱۵۰ هزار کیت تشخیص تب دنگی در گمرک مانده و ترخیص نمی‌شود در حالی که در حال حاضر تنها ۱۰ هزار کیت داریم و این میزان نیاز جامعه را تامین نمی‌کند البته رئیس کمیسیون در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار اخذ مجوز سران قوا برای ترخیص این کیت‌ها از گمرک شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد برای تخصیص سریع‌تر یک همت با رئیس مجلس، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مکاتبه شود. بر اساس اظهارات معاون بهداشت وزارت بهداشت مهمترین راهکار مقابله با تب دنگی بهسازی محیط و آموزش به مردم است و این مهم باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر