پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بررسی موسیقی «کوچه بازاری» در فرهنگسرای ارسباران

بررسی موسیقی «کوچه بازاری» در فرهنگسرای ارسباران





بررسی موسیقی «کوچه بازاری» در فرهنگسرای ارسباران

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

نشست پژوهشی موسیقی دستگاهی ایران با عنوان «موسیقی لاله‌زار» پنجشنبه ۱۴ تیرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. زمان برگزاری این نشست ساعت  ۱۸ با ارائه «کتایون ملک مطیعی»، موسیقیدان و پژوهشگر است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایلنا، موسیقی لاله‌زاری (کوچه‌بازاری) بخش مهمی از موسیقی ایران‌زمین است که با توجه به تغییرات موسیقی از اواخر دهه ۱۳۳۰ خورشیدی در لاله‌زار تهران شکل گرفت. به این موسیقی کمتر توجه شده است و به عبارتی این سبک از موسیقی و هنرمندان آن تا حدودی نادیده گرفته شده‌اند. این برنامه نگاهی به موسیقی لاله‌زار و سیر تحولات آن تا پیش از انقلاب اسلامی دارد. 

 

کتایون ملک‌مطیعی فرزند کیومرث ملک‌مطیعی، از ۹ سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و فراگیری ساز سنتور را نزد آذر هاشمی و ارفع اطرایی آغاز کرد. او دانش‌آموخته رشته موسیقی از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر است. ملک‌مطیعی ردیف میرزا عبدالله را نزد پشنگ کامکار، دوره عالی سنتورنوازی را نزد فرامرز پایور و تکنیک‌های آواز کلاسیک را نزد حسین سرشار فرا گرفته است. او همچنین با سازهای پیانو و تنبک آشنایی دارد و تا کنون در مراکزی مانند مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی ایران، مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد، دانشگاه هنر، فرهنگسرای بهمن و… تدریس موسیقی داشته است. 

 

حضور در این نشست برای عموم آزاد و رایگان است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر