پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آخرین فرصت برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور:

آخرین فرصت برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان





آخرین فرصت برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از آخرین فرصت نوبت‌گیری متقاضیان جهش تحصیلی دانش‌آموزان خبرداد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، حجت‌الله الماسی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: هدف ارزیابی جهش تحصیلی شناسایی به هنگام دانش‌آموزان دارای ظرفیت‌های شخصیتی، هوشی، روانشناختی ویژه و اصلاح یا بهبود و ارتقاء فرایند یاددهی و یادگیری آنها است. نوبت‌گیری و ارزیابی برنامه جهش تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ از دهم اردیبهشت آغاز و فردا (۳۱ خرداد) به پایان می‌رسد.

او در ادامه افزود: مهم‌ترین مولفه‌های مورد ارزیابی جهش تحصیلی دانش‌آموزان ارزیابی‌های هوش، شخصیت، آمادگی جسمی، عاطفی، روانی، بالینی و در نهایت عملکرد تحصیلی آن‌ها است. تمامی فرآیندهای جهش تحصیلی به صورت سامانه‌ای و براساس مفاد مندرج در شیوه‌نامه ارسالی از ثبت درخواست در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه شروع و پس از آن با انجام فرایندهای مربوطه توسط اولیاء در سامانه سیرت نوبت‌گیری انجام می‌شود.

الماسی بیان کرد: دانش‌آموزان در صورت موفقیت در ارزیابی‌های هوش و بالینی جهت شرکت در آزمون پایه تحصیلی به مدرسه معرفی می‌شوند، لذا اولیاء دانش‌آموزان باید به شناخت درست از توانمندی‌های فرزندان خود و پرهیز از درخواست جهش تحصیلی که مبتنی بر نیاز واقعی فرزندشان نیست، توجه کنند.

او ظهار کرد: جهش تحصیلی در مواردی مـضر فرآیندهای رشد تحولی دانش‌آموزان می‌شود با این وجود اولیاء اعتماد راسخ به ارزیابی‌های صورت گرفته در مراکز جامع سنجش داشته باشند و از انجام ارزیابی‌های خارج مدرسه‌ای و از ورود به مراکزی که مدعی آماده‌سازی دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون جهش تحصیلی هستند، پرهیز کنند.

نکته: جهش تحصیلی در دوره ابتدایی انجام می‌شود و جهش از پایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکان‌پذیر است. خانواده‌هایی که فکر می‌کنند فرزندشان دارای استعداد و توانایی است می‌توانند موضوع جهش تحصیلی را با مدیر مدرسه مطرح کنند. جهش تحصیلی فقط یک‌بار امکان‌پذیر است و جهش برای بار دوم مشروط به رای کمیسیون (منطقه آموزش و پرورش) و سایر مقررات است. دانش‌آموزان باید از تمام دروس آن پایه و پایه‌های قبل، سطح پیشرفت «خیلی خوب» را کسب کرده باشند. متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر