پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هادی جمالی، تصویرگر و نقاش، درگذشت

هادی جمالی، تصویرگر و نقاش، درگذشت





هادی جمالی، تصویرگر و نقاش، درگذشت

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰

هادی جمالی ، تصویرگر و نقاش در ۷۴سالگی از دنیا رفت. جمالی را اغلب با نقاشی‌های اکسپرسیو و انتزاعی‌ که پس از دهه‌ ۱۳۷۰ خلق کرده می‌شناسند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، جمالی از اواخر دهه‌ ۱۳۷۰، آثاری انتزاعی را بر بستر ورق نازک آلومینیوم ایجاد می‌کرد و از شیارزنی، بخیه‌کاری، رنگ‌گذاری و رنگ‌زدایی بهره‌می‌گرفت به طوری که به عقیده برخی پژوهشگران بافت خشن سطح بعضی از آثار او پوست ترک‌خورده یا زخم‌های التیام نیافته را تداعی می‌کند.

این هنرمند متولد اردیبهشت سال ۱۳۲۹ در شیراز است. او در رشته معماری داخلی از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در طراحی‌صنعتی از دانشکده هنر معماری دانشگاه‌آزاداسلامی اخذ کرد. علاوه‌ بر تحصیل در این رشته‌ها، به هنر نقاشی نیز می‌پرداخت.

جمالی در سبک آبستره اکسپرسیونیسم کار کرده و معتقد بود این سبک، نوعی از آبستره است که تأثیر شدیدتری دارد و تا اندازه‌ای در آن خشونت به کار رفته‌است؛ به این معنا که آبستره رمانتیک نیست و جدی‌تر و با سرعتی بیشتر کار می‌شود.

او همچنین سابقه تدریس در دانشگاه را داشت و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران و عضو چندین گروه هنری بود. آثار جمالی تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری، در داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده است.

کسب جوایز مختلف، ارائه مقالات هنری در سمینارهای دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تألیف کتاب‌های آموزش طراحی، داوری مسابقات هنرهای تجسمی و اجرای نقاشی‌های دیواری در تهران نیز از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای هنری این هنرمند بود.

او همچنین کتابی را با عنوان «اسکیس و راندو با ماژیک و روان‌نویس» چاپ کرده که حاصل ۲۶ سال تجربه تدریس اوست.

جمالی در سال ۱۳۷۹ همراه هنرمندانی همچون رزیتا شرف‌جهان، بهنام کامرانی، احمد وکیلی، کریم نصر، مهرداد محب‌علی، احمد مرشدلو و … به عضویت گروه +۳۰ درآمد؛ گروهی از هنرمندان با گرایش‌ها و سبک‌های مختلف هنری که با هدف نمایش آثارشان گردهم‌ آمدند و چندین کارنما در ایران، ژاپن، ایتالیا، فرانسه و ارمنستان برگزار کردند. این گروه سعی داشت از رسانه‌های نو برای برقراری ارتباط با مخاطب بهره بگیرد و در اواسط دهه‌ ۱۳۸۰ به کار خود پایان داد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر