پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان مرکزی اعلام کرد

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز





برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان خبر داد و گفت: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «مسعود فرخی» دراین‌باره گفت: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.
او «پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز»، «معرفی افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها» و همچنین «معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن فضاهای تبلیغاتی آنان» را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست. او ادامه داد: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.
او افزود: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.
فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *