پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لغو کنسرت گرشاسبی سوء‌تفاهم بود

مدیرکل ارشاد استان بوشهر:

لغو کنسرت گرشاسبی سوء‌تفاهم بود





لغو کنسرت گرشاسبی سوء‌تفاهم بود

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

اواخر فروردین‌ماه امسال رسانه‌ها از لغو کنسرت‌های بوشهر خبر دادند. «آرمان گرشاسبی» قرار بود در دو روز آخر فروردین‌ماه امسال در بوشهر روی صحنه برود و کنسرت او تمام مجوزهای لازم را دریافت کرده بود اما بنابر دلایلی نامعلوم کنسرت او لغو شد. حالا پس از گذشت چند روز از این خبر، مدیرکل ارشاد استان بوشهر اعلام کرده که گرشاسبی مانعی برای برگزاری کنسرت در بوشهر ندارد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، زمانی که کنسرت گرشاسبی لغو شد «عبدالرحیم افروغ»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد که فضای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در بوشهر مهیا است و مشکلی برای برگزاری مطابق با دستورالعمل‌های وزارت ارشاد وجود ندارد.

حالا افروغ دراین‌باره توضیح می‌دهد: «کنسرت آرمان گرشاسبی‌ مجوزهای لازم را دریافت کرده بود، منتهی لغو آن به علت ماجرایی بود که بین اداره اماکن و موسسه «آوای هنر» پیش آمده بود؛ البته این مشکل سوتفاهمی بیش نبود و با صحبت حل شد. در ارشاد مشکلی برای برگزاری کنسرت نداشتیم ولی فضا در مجموعه‌های نظارتی به سمتی پیش رفت که مجوز کنسرت آقای گرشاسبی لغو شد. پس از حل مشکل چون از زمان برگزاری گذشته بود، دیگر کنسرتی برگزار نشد اما برای برگزاری کنسرت آقای گرشاسبی در آینده و پس از برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس مشکلی نداریم.»

لغو کنسرت‌ها در بوشهر در حالیست که در ماه‌های اخیر لغو کنسر‌های بوشهر و به‌خصوص لغو فستیوال «کوچه» در اسفندماه خبرساز شده بود. اختتامیه این فستیوال مردمی لغو شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قول پیگیری موضوع را داد و هم دستور پیگیری صادر کرد. این اتفاق چند وقت بعد از ماجرای پرحاشیه لغو کنسرت علیرضا قربانی بود. تا جایی که مسئولان ارشاد نیز برلزوم رعایت قانون برای برگزاری کنسرت‌ها تاکید کردند. البته با توجه به تصویب سند ملی موسیقی و تأکید وزیر فرهنگ بر برخورد با رفتارهای سلیقه‌ای، امید می‌رفت که شاهد این دست اتفاقات در حوزه موسیقی نباشیم و کنسرت‌های دارای مجوز روال عادی برگزاری خود را داشته باشند که باز هم امسال مجددا این اتفاق نیفتاد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *