پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 200 حشره در «سازه‌های نامرئی»

200 حشره در «سازه‌های نامرئی»





200 حشره در «سازه‌های نامرئی»

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶

«سازه‌های نامرئی» عنوان نمایشگاه چیدمان «لی‌لی عامری» است که از ۳۱ فروردین تا چهاردهم اردیبهشت در گالری والی به نمایش درآمده است.

به گزارش «پیام ما» به نقل از روابط عمومی گالری والی، لی‌لی عامری درباره این نمایشگاه گفت: «سازه‌های نامرئی» عنوان چهارمین نمایشگاه انفرادی من است و در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۲۰۰ حجم (حشره) که در ابعاد کوچک با سرنگ و سیم مفتول خلق شده‌اند به نمایش درآمده‌اند.

او افزود: نور در این چیدمان اهمیت ویژه‌ای دارد و با نورپردازی، سایه‌های این سازه بر روی دیوار جان گرفته‌اند. کل مجموعه در قالب یک چیدمان در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و سایه‌ها از خود سازه‌ها اهمیت بیشتری دارند.

عامری که پیش از این نیز برای خلق چیدمان‌هایش از لوازم پزشکی بهره گرفته بود، درباره چرایی نگاه ویژه‌اش به لوازم پزشکی گفت: سرنگ و حشرات به ویژه پشه با هم شباهت خاصی دارند، به نوعی هم نماد درد هستند و هم درمان و من چون همواره در آثار به وجوه متناقض هر چیزی توجه می‌کنم در این مجموعه نیز از ویژگی دوگانه حشرات و سرنگ بهره گرفته‌ام.

او در استیمنت این نمایشگاه نوشته است: «سروصدای درون به حشره می‌ماند، به پشه. حشرات به وجود یورش می‌آورند؛ اگر به حشرات درونتان نرسید و نگاهشان نکنید، مزرعه روحتان را می‌جوند و محصول ذهن‌تان را از بین می‌برند. اما سایه‌ها، سایه‌ها دنیایی مبهم، اما واقعی‌تر از واقعیت می‌سازند.

سایه‌ها انعطاف‌پذیرند و به‌آسانی درهم می‌شوند و تیزی‌های دنیا واقعیت را رام می‌سازند. دنیای درون هم دنیای سایه‌هاست؛ به دنیای درون که می‌نگریم، سایه‌ها تیزی‌ها را می‌پوشانند تا زخم‌های روح را نبینیم.

ولی چه بهتر که زخم هویدا شود… گاه بعضی از تیزی‌های جهان ماده، این جهان به‌اصطلاح واقعی، با همه تیزی‌شان به دنیای درون، به دنیای سایه‌ها رخنه می‌کنند و چنان زخمی برجای می‌گذارند که دیگر نمی‌توان رویش را پوشانید… پشه‌ها و تیزی‌ها و سایه‌ها تمثیل‌هایی هستند از این نزاع برون و درون.»

عامری متولد 1358 در تهران و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی داشته و آثارش در نمایشگاه گروهی نیز به نمایش درآمده است. همچنین او سال‌هاست که در حوزه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه به این نمایشگاه سر بزنند.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *