پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آخرین جزئیات از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آخرین جزئیات از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

سخنگوی سازمان فضایی کشور: ریزپرنده‌ها از داخل کشور به پرواز درآمده‌اند





آخرین جزئیات از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶

به دنبال شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان سخنگوی سازمان فضایی کشور گفت: پدافند هوایی 3 ریزپرنده را سرنگون کرده است.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.
پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است.

امیرسرتیپ دوم میهم پرست از فرماندهان ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این صدا، مربوط به شلیک پدافند هوایی به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای ایجاد نشده و استان کاملا در شرایط عادی قرار دارد.

دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد و اعلام کرد: هیچگونه هجوم خارجی به کشور صورت نگرفته و کشور کاملا در شرایط عادی قرار دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیر اعلام کرد که تأسیسات هسته‌ای ایران در حوادث اخیر هیچ آسیبی ندیده است
این آژانس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بار دیگر تأکید می‌کند که تأسیسات هسته‌ای نباید در نزاع‌های نظامی هدف قرار گیرد.

سخنگوی سازمان فضایی کشور هم در توییتی گفت که پدافند هوایی 3 ریزپرنده را سرنگون کرده است. برد ریزپرنده‌ها کم بوده و از داخل کشور به پرواز درآمده‌اند.
به گفته «حسین دلیریان» ‏تا این لحظه، هیچ حمله هوایی از بیرون مرزها به اصفهان یا نقاط دیگر کشور نشده است و صرفا تلاش ناکام و حقیرانه‌ای با به پرواز درآوردن کوادکوپتر داشته‌اند که کوادکوپترها هم ساقط شده‌اند خبرسازی رسانه‌های آمریکایی صحت ندارد.

پروازهای فرودگاه مهرآباد که تا ساعت ۱۰:۳۰ لغو شده بود از سر گرفته شد.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان اظهار داشت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

میر سرلشکر موسوی در ادامه درباره تهدید ایران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه ای بی عقلی بر می‌آید؛ بستگی به عقل آن دارد.

فرمانده کل ارتش درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.

این خبر به روز رسانی می‌شود…

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *