پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گالری‌گردی آخر هفته

گالری‌گردی آخر هفته





گالری‌گردی آخر هفته

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند. در ادامه چند نمایشگاه معرفی می‌شوند که بعضی از آنها روزهای گذشته دایر شده‌اند و بعضی دیگر جمعه، سی‌ویکم فروردین، افتتاح می‌شوند.

به گزارش پیام ما به نقل ایرنا، یکی از این نمایشگاه‌ها «زنده» در گالری شیرین است. نمایشگاه آثار نقاشی محمود زنده‌رودی با عنوان «زنده» ۳۱ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«سفرنامه‌ تکه‌تکه» در گالری هما

نمایشگاه کلاژهای پارچه‌ای اوریا محمودی با عنوان «سفرنامه‌ی تکه تکه» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

 

«می‌شنوی؟» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی مونا خورشید دوست با عنوان «می‌شنوی؟» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای شنبه، یکشنبه تعطیل است.

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «می‌شنوی؟ گوش‌ها به اصوات آرام و ممتد خو می‌گیرند و به مرور آن را سکوت می‌شمارند. از آن پس «شنیدن» دیگر ساده نیست. هوشیار باید بود و گوش‌ها را تیز کرد. در این مجموعه سکوتِ تن را به تصویر کشیده‌ام. برای جُستنِ نغمه‌ای که پیوسته در بطن آن جاریست. زمزمه‌ی آرام و آهنگینی که هیاهوی جهان آن را بلعیده و گوش‌ها به آن خو گرفته‌اند. گوش بسپاریم به آوای استخوان‌ها. این مجموعه تلاشی‌ست برای «شنیدن».»

 

«سازه‌های نامرئی» در گالری والی

نمایش انفرادی چیدمان لی‌لی عامری با عنوان «سازه‌های نامرئی» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

«خورشید کجاست؟» در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی شبنم جهانشاهی با عنوان «خورشید کجاست؟» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت افتتاح می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ برپاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در این مجموعه به سراغ آثاری در تاریخ هنر (نقاشی) رفته‌ام و از آنها به عنوان مثال‌هایی استفاده می‌کنم، تا بتوانم بخشی از زیست معاصر خود را با اقتباس از آنها، جست و جو کنم. به این امید که بتوانم در پی این جست‌وجو، پاسخی برای پرسش‌هایم داشته باشم و باز پرسش‌هایی.»

 

«زمین» در گالری بُستان

نمایشگاه انفرادی هاله متولی با عنوان «زمین» ۳۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

 

«بوی روستا» در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه نقاشی‌های استاد منوچهر موغاری و اعظم فیضی با عنوان «بوی روستا»، با مشارکت آموزشگاه الهه هنر و نمایشگاه‌گردانی فیضی از ۲۹ فروردین تا دوم اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق برپاست.

 

نمایشگاه انجمن تصویرگران‌ در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه آثار اعضای پیوسته فرهنگی هنری انجمن تصویرگران ایران به بهانه بیستمین سال تاسیس این انجمن ۱۷ فروردین تا سوم اردیبهشت به جز شنبه ساعت ۱۴ تا ۲۱ در گالری‌های پاییز، زمستان، استاد ممیز، استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

 

عکس فرش‌های دوران قاجار در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس فرش‌های دوران قاجار با نمایشگاه‌گردانی کیانوش معتقدی پژوهشگر هنر دوران قاجار و معاصر ایران تا پایان فروردین‌ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، پارک بهار شیراز دایر است.

این نمایشگاه شامل عکس‌هایی از دوران قاجار است که در آنها فرش به عنوان عنصری مهم در صحنه‌پردازی و چیدمان استفاده شده است. محمدرضا طهماسب‌پور و تورج ژوله نیز به عنوان مشاوران این نمایشگاه همکاری و راهنمایی کرده‌اند. امید خاکباز نیز طراحی پوستر نمایشگاه را بر عهده داشته است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *