پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | غذا رسانی مردم به حیات وحش می‌تواند باعث مرگ آنها شود

غذا رسانی مردم به حیات وحش می‌تواند باعث مرگ آنها شود





غذا رسانی مردم به حیات وحش می‌تواند باعث مرگ آنها شود

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱

  یک فعال زیست محیطی گفت: غذا رسانی به حیات وحش در زمان سرما و به خصوص روزهای برفی هرچند که نشان مهربانی و دلسوزی مردم است، اما این برخوردهای احساسی می‌تواند باعث مرگ حیوانات وحشی شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا برخی از حامیان محیط زیست، در روزهایی که برف می‌بارد، از روی دلسوزی، مردم را دعوت می‌کنند که برای حیات وحش، در فضای اطراف شهر و کنار جاده‌ها غذا بریزند تا حیوانات وحشی گرسنه نمانند.

حمید عمیدی نوش‌آبادی اظهار کرد: قرار دادن پسمانده مواد غذایی، در کنار جاده‌ها و مناطق طبیعت‌گردی، حیات وحش را به این زباله‌ها جذب کرده و به تدریج آنها را به سمت مناطق مسکونی می‌کشاند.

او افزود: حیات وحش بر حسب غریزه خود در روزهای برف و یخبندان به دنبال غذا از مناطق مرتفع به سمت ارتفاع پایین و مناطق مسکونی حرکت می‌کند و به همه مردم سفارش می‌کنیم که در این روزها مراقب آنها باشیم ولی از دادن غذای دستی به آنها خودداری کنیم.

این فعال زیست محیطی، تصریح کرد: حیات وحش بلد است که در سرما مکانش را تغییر دهد و در دره‌ها و جاهای امن پناه بگیرد بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم به آنها نزدیک نشوند و حیوانات را مورد آزار و آسیب قرار ندهند تا روزهای برفی و یخبندان به پایان برسد.

عمیدی نوش‌آبادی تأکید کرد: ریختن غذا در مسیر حرکت حیوانات وحشی، کار درستی نیست چون آنها عادت می‌کنند و در روزهایی که آب و هوا هم مناسب شد، برای یافتن غذا به اطراف محیط زیست انسانی می‌آیند که این موضوع برای امنیت آنها خوب نیست و شکار می‌شوند.

او گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست در شرایط اضطراری برای تأمین غذای حیات وحش برنامه‌ریزی‌های مناسبی دارد که به شیوه علمی و فنی آن را اجرا می‌کند تا حیوانات گرسنه نمانند.

این فعال زیست‌محیطی، تأکید کرد: تغذیه غیرطبیعی حیوانات وحشی حتی سگ و گربه‌ها، آثار منفی برای آنها به همراه دارد بنابراین نباید گونه‌های جانوری را به این شیوه غذا عادت داد تا بر خصلت خود باقی بمانند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *