بایگانی مطالب : یادداشت
باید برقیسازی را زودتر آغاز میکردیم
در روزهایی که آلودگی هوا در اکثر کلانشهرهای کشور و بهویژه پایتخت به اوج خود رسیده است، وزیر کشور در همایش روز ملی حملونقل بر استفاده از مدهای مختلف حملونقل تأکید کرد. احمد وحیدی همچنین راه مقابله با آلودگی هوا و آثار مخرب سوختهای فسیلی را برقیسازی ناوگان حملونقل میداند. در همین راستا، روز گذشته جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران نیز از وضعیت بحرانی هوای تهران انتقاد کرد و گفت که شهرداری در اجرای سیاستهای کاهش آلودگی هوا عملکرد مناسبی ندارد. همچنین او همسو با وزیر کشور به فرسودگی ناوگان حملونقل در نطق خود در جلسهٔ شورای شهر اشاره کرده و گفته است: «از بودجهٔ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومانی برای بازسازی اتوبوسها فقط ۱۰ درصد از بودجه برای نوسازی بهکار گرفته شده و این بهمعنای آن است که عقبماندگی جدی در این حوزه وجود دارد و هنوز ناوگان فرسوده در حال کار است.»
چالشها و دستاوردهای کاپ ۲۸
زیستتخریبپذیر یا سبزشویی؟
داستان یک شکارچی
سرمایهگذاری نفتی امارات ادامه مییابد
|پیام ما| هنوز تحلیلها و نقدها دربارهٔ توافق اقلیمی روز چهارشنبه در دوبی ادامه دارد. توافقی که «سلطان الجابر» رئیس اماراتی اجلاس بیستوهشتم، موسوم به کاپ ۲۸ با خوشحالی آن را «یک توافق تاریخی» خواند و گفت این «توافق امارات متحده عربی است». اما دو روز بعد از این خوشحالی، الجابر که همزمان رئیس شرکت ملی نفت امارات است گفته است کشورش قصد دارد سرمایهگذاری روی نفتوگاز را ادامه دهد. البته او میگوید که سرمایهگذاری آنها بهمیزانی است که محدود نگهداشتن گرمای زمین به میزان ۱.۵ درجه سانتیگراد را تهدید نکند. اگرچه برخلاف روزهای پیش از اجلاس، نگاه بسیاری از ناظران و رسانهها به الجابر تغییر کرده و حالا به خوشبینی به او نگاه میکنند، اما هنوز هستند برخی فعالان حوزهٔ تغییراقلیم که به او بدبین هستند.
آن سوی دیوارهای سعدآباد
لزوم چارهاندیشی برای تالاب انزلی
بلاتکلیفی سد باطلهٔ معدن مهراصل
زخمی دیگر بر بستر بیجان هامون
قهرمانان من، حتی آنان که به سرطان باختند
رودخانهٔ فاضلابها
ما نگران آشورِ کوچکیم
افزایش سن بازنشستگی و غفلت از مؤلفههای سلامت
سندروم عسلویه
پرواز در آسمان، سرکش روی زمین