پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴

بازدید استاندار کرمان از بازار کرمان
علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان شب گذشته همراه با محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی کرمان، علی بابایی سرپرست شهرداری کرمان و هیات همراه از بازار کرمان بازدید کردند. گفتنی ست این هیات از ورودی میدان ارگ وارد بازار کرمان شدند و به بررسی مرمت بازار پرداختند.

2 هزار کرمانی برای خرید خدمت ثبت نام کردند
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مرحله ی اول اجرای طرح جریمه ی مشمولان غایب و فراری و یا خرید خدمت از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود 12 هزار نفر در استان کرمان ثبت نام کرده و متقاضی خرید خدمت بوده اند که 7040 نفر با مدرک تحصیلی زیر دیپلم و 3640 نفر دیپلم بوده اند.
صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ی نیروی انتظامی، معاون وظیفه ی عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: معاونت وظیفه ی عمومی مسئول شناسایی و اعزام مشمولان به خدمت سربازی می باشد و در این حوزه کار شناسایی افراد سالم و آماده به خدمت در نیروهای مسلح را انجام می دهد.
محمود پارسا افزود: مشمولان در زمان فراغت از تحصیل یا رسیدن به سن 18 سال تمام باید وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند.
وی خاطر نشان کرد: معاونت وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمان یکی از بخش های عمده ی کار خود را در زمینه ی غربالگری مشمولان خدمت وظیفه انجام می دهد و در صورتی که صلاحیت و شرایط سلامت فرد تایید شد، به خدمت معرفی و آن دسته از افرادی که مشکل دارند به حوزه های پزشکی معرفی می شوند.
سرهنگ پارسا بیان داشت: مدت خدمت سربازی مناطق عملیاتی و مراکز مرزبانی 18 ماه، مناطق صعب المعیشه 19 ماه، خدمت عادی 21 ماه و امریه 24 ماه است.
معاون وظیفه ی عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: در شش ماهه ی نخست امسال در استان کرمان 7057 نفر، مشمول سالم به خدمت سربازی را با مدارج مختلف علمی، اعزام کردیم.
وی یاد آور شد: افرادی که در مراجعه به پلیس +10 سلامت آنها تائید نشده در دو بخش کاری رسیدگی به معافیت های کفالت و پزشکی تقسیم شده اند.
پارسا تاکید کرد: کسانی که از نظر موقعیت خانوادگی در وضعیت نگهداری والدین و … هستند، مشمول قانون کفالت می شوند و از ابتدای امسال تا پایان شهریور، 930 نفر مبتنی بر این امردر استان درخواست کرده اند و به فراخور مشکل و نیازشان ، معاف، معاف های موقت و برخی سرباز شناخته شده اند.
معاون وظیفه ی عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: در بخش های پزشکی کسانی که سلامت جسمی نداشته اند، 3257 نفر در استان مشمول این قانون و تعدادی معاف، برخی معاف از رزم و تعدادی سرباز شده اند.
وی گفت: خدمت دیگر معاونت وظیفه عمومی، معافیت های تحصیلی است که به افرادی که در دانشگاه ها پذیرفته می شوند، تعلق می یابد و برای حدود 3230 نفر مجوز تحصیلی در این شش ماه صادر کرده ایم و تعدادی معافیت های دانش آموزی و حوزه های علمیه نیز صادر شده است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمان ادامه داد: تعداد مجوزهای خروج از کشور برای دانشجویان و محصلان در این مدت 1700 مورد بوده است و 456 نفر نیز مجوز خروج از کشور برای بحث های سیاحتی داشته اند و مبلغ دریافتی در این زمینه برای سفرهای زیارتی و سیاحتی متفاوت است و براساس قانون ابلاغ می شود.
محمود پارسا گفت: طی دو سال گذشته دو طرح در معاونت وظیفه ی عمومی کشور برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد که یکی از آن ها هوشمند کردن کارت های پایان خدمت قدیمی و دیگری، جریمه ی مشمولان غایب و فراری است که از اسفند سال گذشته آغاز شده و به عنوان خرید خدمت نام گرفته است.
وی تصریح کرد: در تعویض کارت های پایان خدمت، براساس دستورالعمل ابلاغی، افرادی که سن آن ها زیر 50 سال است، می توانند نسبت به تعویض کارت های پایان خدمت اقدام کنند.
وی افزود: در صورت ورود اطلاعات به سیستم ما، می توانیم در مدت 10 الی 15 روز از اعلام استعلام، کارت افراد را صادر کنیم.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طرح جریمه ی مشمولان غایب و فراری و یا خرید خدمت، شامل آن دسته از افرادی است که از هشت سال و بیش تر مرتکب غیبت یا فرار شده اند، می باشد و شامل کسانی که حالا مشمول خدمت شده اند، نمی شود.
پارسا افزود: طبق قانون طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و فراری وجود دارد و برابر مواد 10 و 63 قانون وظیفه عمومی، به کارگیری مشمولان غایب در ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی ممنوع است و با به کارگیران این افراد برابر با قانون برخورد می شود.
وی اظهار داشت: مرحله ی اول اجرای این طرح از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود 12 هزار نفر در استان کرمان ثبت نام کرده و متقاضی خرید خدمت بوده اند که 7040 نفر با مدرک تحصیلی زیر دیپلم و 3640 نفر دیپلم بوده اند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: وضعیت تمامی افرادی که درخواست داده اند، راستی آزمایی شده است و پیامک ارسال شده و باید تا تشنبه مورخ 11 مهرماه، وجوه مشخص شده را واریز می کردند که 95 درصد از این افراد تاکنون کارت های خود را دریافت کرده اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *