پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱

امام جمعه کرمان:
اختلاف از هر سم مهلکی خطرناک تر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اختلاف و نبود وحدت در جوامع از هر سم مهلکی، خطرناک تر است. به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه دوم نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: باید با تکیه بر وحدت برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم. وی بیان کرد: هیچ مصیبتی بدتر از بی عقلی نیست و وقتی عقل در هر کاری اعم از کارهای فرهنگی و اقتصادی وجود نداشته باشد بدون شک آن کارها ناقص خواهند بود. امام جمعه کرمان بر لزوم حفظ آبروی افراد تاکید کرد و گفت: تهمت و غیبت از بزرگترین گناهان است و باید از آنها به صورت جدی اجتناب کرد. وی همچنین با اشاره به ایام محرم و صفر ادامه داد: حادثه عجیبی در کربلا رخ داد که در طول تاریخ بشریت حادثه ای مانند آن به وقوع نپیوسته است و نخواهد پیوست. آیت الله جعفری گفت: امام حسین (ع) را در حالی به شهادت رساندند که 12 هزار نفر از مردم از ایشان برای حضور در کربلا دعوت کرده بودند. وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین ماموریت های امام حسین (ع) بود.

حضور یکصد نفر در
«اولترا ماراتن» کویر لوت
مدیر اولتراماراتن کویر لوت در دیدار با استاندار کرمان گفت: مناطق بسیار زیادی برای برگزاری این ماراتن به ما ارائه شده بود اما با دیدن عکس های کویر لوت، علاقه مند به حضور در این کویر شدم. پائولو برگینی افزود: قبل از سفر به استان کرمان و دیدن این منطقه باور نمی کردم که این منطقه تا این میزان جذاب باشد. وی خاطرنشان کرد: وضعیت کویر لوت به گونه ای است که هر لحظه تغییر می کند و شرایط خاص خود را دارد. وی اظهار کرد: انرژی های موجود در کویر لوت مرا تحت تاثیر قرار داد و مصمم به برگزاری این ماراتن در کویرلوت شدم.
وی از اولترا ماراتن کویر لوت به عنوان یک پروژه بزرگ یاد کرد و ادامه داد: این ماراتن فرصتی برای معرفی زیبایی ها و پتانسیل های کویر لوت است و در کنار آن می توان مهمان نوازی ایرانی ها را نیز به خوبی به نمایش گذاشت. برگینی از هماهنگی ها و حرفه ای بود همکاران ایرانی خود تقدیر کرد و افزود: حدود 100 نفر در این ماراتن شرکت می کنند.

کتاب عامل توسعه فرهنگ
در جامعه است
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان راور یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی درجامعه را اهمیت دادن به مساله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه برشمرد. وی تشویق فرزندان به مطالعه و فرهنگ ساری بر اساس اصول و آغاز آن از سنین کودکی را مهم ترین رکن برای سوق دادن جامعه به سمت کتابخوانی عنوان کرد. منوچهری از اجرای برنامه های متنوع در هفته کتاب که از23 آبان ماه با شعار «ایران پر کتاب ،ایران پر امید» آغاز می گردد خبر داد و گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، عضویت رایگان، نشست کتابخوان مدرسه ای، برگزاری مسابقه کتابخوانی گنجینه دانایی واجرای برنامه هایی با عنوان اهدای کتاب اهدای اندیشه، از اهم برنامه های هفته کتاب می باشد.
وی در ادامه افزود: تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی به منظور تشویق افرادی که بیشترین نقش را در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و همچنین ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه در این هفته برگزار می گردد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر