پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند

نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند





۴ آذر ۱۳۹۴، ۷:۲۹

نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای فواد معصوم رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، عمق روابط دو کشور و دو ملت ایران و عراق را ریشه دار و تاریخی و فراتر از روابط کشورهای همسایه و در یک منطقه دانستند و با تأکید بر لزوم صیانت از وحدت ملی در عراق گفتند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است و باید از این ظرفیت در جهت رساندن عراق به جایگاه شایسته خود استفاده شود.
به گزارش خبرآنلاین ایشان با اشاره به ارتباط برادرانه، صمیمی و محبت آمیز دو ملت ایران و عراق با وجود 8 سال جنگ تحمیلی از سوی صدام با تحریک بیگانگان، آن را پدیده ای عجیب خواندند و افزودند: راهپیمایی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه است به گونه ای که مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی گذارند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مسئولان دو کشور ایران و عراق، باید از این فضا و فرصت برای منافع دو کشور بیشترین استفاده را بکنند.
آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: چرا باید کشوری همچون عراق که کشوری بزرگ، ثروتمند و صاحب تاریخ هزار ساله است، تجزیه و به مناطق کوچکتر تقسیم شود، تا همواره در معرض اختلاف و نزاع قرار گیرد.
ایشان افزودند: قطعاً مسئولان عراقی، روابط خارجی با کشورهای دیگر از جمله امریکا را براساس مصالح و منافع مردم این کشور تنظیم خواهند کرد اما نباید به امریکاییها اجازه داد که عراق را همچون ملک شخصی خود تصور کنند و هر صحبتی را بیان و هر اقدامی را انجام دهند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *