پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد؛

۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شدند





۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شدند

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱

بنابر اعلام سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از سوم تا هشتم مرداد ۱۴۰۳، تعداد ۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شده اند.

بابک یکتاپرست گفت: از سوم تا هشتم مرداد ۱۴۰۳، تعداد ۳۴۳ نفر با علائم گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که این آمار نگرانی‌های جدی در خصوص سلامت عمومی در روزهای گرم اخیر را افزایش داده است.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، وی اظهار داشت: از مجموع بیماران، ۲۷۱ نفر به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و ۷۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ ثبت شده است. از این تعداد، ۳۷ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۳۵ نفر دیگر در محل توسط اورژانس درمان شده‌اند.

یکتاپرست افزود: از مجموع بیماران، ۲۱ نفر نیاز به بستری در مراکز درمانی داشته‌اند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به علائم گرمازدگی و اقدامات پیشگیرانه، خاطرنشان کرد: گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است که افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.

یکتاپرست توصیه کرد: در صورت بروز علائمی مانند سرگیجه، ضعف، تهوع و افزایش دمای بدن، افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پایان از تمامی همکاران و تیم‌های اورژانس که در این شرایط سخت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند، قدردانی کرد و بر اهمیت همکاری و هماهنگی بین مراکز درمانی و اورژانس کشور تاکید کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر