پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گرما و آلودگی هوا تا پایان هفته ماندگارند

کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان پیش‌بینی کرد:

گرما و آلودگی هوا تا پایان هفته ماندگارند





گرما و آلودگی هوا تا پایان هفته ماندگارند

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸

 کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان با نظر به نخستین روزهای دومین ماه تابستان گفت: تا روز سه‌شنبه روند تدریجی افزایش دما و تا روز پنجشنبه آلودگی هوا را پیش رو داریم.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا محمدرضا رفیعی اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱ و ۲ مردادماه) دمای هوای اصفهان به‌طور معمول ۱ تا ۳ درجه به‌طور تدریجی بالا خواهد رفت. این روند افزایش دما و ماندگاری گرما درواقع نواحی شمالی، شرقی و تا حدودی مرکز استان را در بر می‌گیرد.

 

او ضمن اعلام هشدار زرد ادامه داد: با توجه به بالارفتن دمای هوا باید توجه داشت که مصرف حامل‌های انرژی نیز فزونی خواهد یافت. افزایش احتمال گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی و خسارت به بخش‌ کشاورزی و دامداری نیز وجود دارد.

 

کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان رعایت برخی نکات را در روزهای پیش رو ضروری دانست و یادآور شد: مدیریت مصرف آب و برق در این روزها اهمیت ویژه دارد. از آمدوشدهای غیرمهم و فعالیت بدنی در روز، به‌خصوص ساعات ابتدایی روز باید خودداری کرد. گروه‌های حساس باید بیشتر به این نکته توجه داشته باشند.

 

رفیعی افزود: بسیار مهم است که آبیاری مزارع و باغات نیز در ساعات گرم صورت نگیرد. شایان توجه است که وزش باد و همراه با آن تولید گرد و غبار نیز از بتدای مرداد تا روز پنجشنبه (۴ مردادماه) ادامه دارد و در یک کلام هوا آلوده است. کاهش دید و پایین‌آمدن کیفیت هوا نیز در شمال و شرق و مرکز استان استمرار دارد.

 

او با تأکید بر اینکه احتمال اختلال در ترددهای شرق استان فراوان است، توصیه کرد: احتیاط در جاده‌ها و رانندگی و توجه به سرعت نباید فراموش شود. در این مدت، به ارتفاعات صعود نکنید. همچنین هرگز نباید در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان کهن‌سال و سازه‌های موقت توقف کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر