مشاور وزیر کشور احمدی نژاد: اصولگرایان فقط 12 درصد رأی دارند
۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۰۴
مشاور وزیر کشور احمدی نژاد:
اصولگرایان فقط 12 درصد
رأی دارند
عبدالرضا داوری تحلیلگر مسائل سیاسی و از چهرههای نزدیک به محمود احمدی نژاد با اشاره به فاصله گذاری اصولگرایان با احمدی نژاد در آستانه انتخابات مجلس دهم گفت: این رفتار اصولگرایان را درک نمیکنم. این رفتار اصولگرایان باعث میشود از ظرفیت مقبولیت تودهای احمدی نژاد محروم شوند.
مشاور وزیر کشور در دولت اصولگرای احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: فاصله گذاری با احمدی نژاد با عقلانیت سیاسی تطبیق ندارد. رئیس دولتهای نهم و دهم اصولا بنایی بر فاصله گذاری با جریانهای سیاسی به ویژه اصول گرایان نداشته است.
مدیر مسئول ماهنامه بررسیهای اقتصادی افزود:اصول گرایان در هر انتخاباتی از جمله شورای شهر دوم، مجلسهای هفتم و هشتم، ریاست جمهوری نهم و هشتم، با احمدی نژاد همراه شدند توانستند پیروز رقابت باشند و هرگاه با احمدی نژاد همراه نبودند شکست خوردهاند.
وی تصریح کرد:این رفتار اصولگرایان با احمدی نژاد غیرمنطقی و عقلانی است و اصرار و تداوم این اشتباه، هزینههای سنگینی برای جریان اصولگرا خواهد داشت.
داوری در مورد سبد رای اصولگرایان در کشور گفت:سبد رای اصولگرایان در کشور یک رای ثابت است. این جریان معمولا یک رای 12 تا 15 درصدی دارد. این سبد از سال 81 تا 88 با نگاه احمدی نژاد همراه شد و از 12 درصد تا سبد رای 60 درصدی ارتقا پیداکرد. اما وقتی از احمدی نژاد فاصله گرفتند دوباره به همان سبد رای 12 درصدی برگشتند.
داوری در مورد احتمال موفقیت لیست ائتلاف اصولگرایان نیز گفت: موفقیت اصولگرایان بستگی به نحوه تبلیغات و معرفی نامزدهای اصلاحطلب دارد. اصلاحطلبان در مدیریت فضای سیاسی جریان خود موفق تر از اصولگرایان بودهاند و ما مشاهده میکنیم به جز فومنی، از جریان اصلاحات صدای مخالفی برنمیخیزد اما در جریان اصولگرا صداهای مختلفی شنیده میشود و آنها به خوبی صحنه سیاسی را مدیریت نمیکنند.
وی در مورد استراتژی اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: تحلیل محتوای ۲۹ بنر تبلیغاتی تهیه شده توسط ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان(گام دوم) تا این لحظه نشان میدهد که محورهای تبلیغاتی آنان در انتخابات مجلس دهم طی ۹ محور ذیل عبارتند از:1-مرزبندی با منتقدان و مخالفان برجام تحت عناوینی چون مقابله با تندروی، افراطی گری، تحریم و فشار اقتصادی 2مرزبندی با محمود احمدی نژاد و دولت سابق 3- برجسته سازی مسائل صنفی- معیشتی اقشار جامعه نظیر معلمان و کارگران4-برجسته سازی مشکلات اقتصادی کشور نظیر فقر، تورم، رکود و بیکاری5-تاکید بر اتحاد حسن روحانی و دولت یازدهم با سیدمحمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی 6-حمایت از برجام با استفاده از تصاویر جواد ظریف، عراقچی و صالحی و تاکید بر رونق اقتصادی و گشایش ارتباطات جهانی7-ایجاد هویت انتخاباتی حول محور سیدمحمد خاتمی با استفاده از پوسترهای ملهم از پوسترهای انتخاباتی خرداد ۷۶
8- برجسته سازی مساله فساد در کشور با استفاده از نمادهایی چون بابک زنجانی و مه آفرید خسروی 9- مرزبندی با نهادهای حاکمیتی نظیر صدا و سیما و بنیادها
مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند ادامه داد: این 9 محور نشان میدهد که جریان اصلاحات به دنبال ایجاد چند دو قطبی در جریان انتخابات مجلس است که مهم ترین آن مرزبندی با دولت محمود احمدی نژاد است.
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت
- 8 نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران + اطلاعات تماس
- اسپیکر بلوتوثی ارزان و باکیفیت: کدام مدلها را بخریم
- کیفیت و زیبایی را با خدمات دندانپزشکی دکترتو کلینیک تجربه کنید بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید