پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بسته «وحدت‌آفرین» تهیه شده است

رئیس‌‌جمهوری در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن:

بسته «وحدت‌آفرین» تهیه شده است

رئیسی: ما در ارتباط با حقوق زنان و جایگاه خانواده در جایگاه مدعی هستیم





بسته «وحدت‌آفرین» تهیه شده است

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۳

|پیام ما| «سید ابراهیم رئیسی» دومین سخنرانی خود را به‌عنوان رئیس‌جمهور در روز ۲۲ بهمن ایراد کرد. این سخنرانی در حالی انجام شد که به‌دلیل شرایط کرونایی در سال‌های اخیر، راهپیمایی روز ۲۲ بهمن محدود شده بود. او در این سخنرانی علاوه بر اینکه تاکید کرد «ما مدعی حقوق زنان هستیم» گفت: «نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌شود.» این سخنان پس از آنکه بسیاری از فعالان بازداشت‌شده در ۴ ماه گذشته آزاد شده‌اند، این پرسش را پررنگ‌ کرده است که آیا منظور رئیس دولت سیزدهم شامل توقف روندی که در آن استادان دانشگاه تعلیق شده‌اند نیز می‌شود؟

 

راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای برفی پایتخت که شهرداری تهران به دلیل عملکرد ضعیفش در زمینه برف‌روبی خیابان‌ها مورد انتقاد قرار داشت، برگزار شد و مطابق رسمی همیشگی رئیس‌جمهوری سخنران آن بود. بر اساس گزارشی که ایرنا منتشر کرده است رئیسی با بیان اینکه نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌شود، گفت: «دولت با نگاه کریمانه آغوش را برای پذیرش فریب‌خوردگان باز می‌کند و خود را مکلف می‌داند در این مسیر حرکت کند.»
او در جمع راهپیمایان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌ آزادی تهران توضیح داد: «کسانی که در این اغتشاشات فریب دشمن را خوردند، بدانند آغوش ملت برای پذیرش آنها باز است. این آغوش باید برای همه آنها که دچار فریب شده و پشیمان شدند، باز باشد زیرا آنها فهمیده‌اند که دشمن دنبال شیطنت بوده است.»
رئیسی با تاکید بر اینکه مردم فهمیده‌اند که مسئله دشمن زن، آزادی، زندگی و حقوق بشر نبوده است، افزود: «دشمن به دنبال گرفتن استقلال ملت ایران، سلب آزادی و زندگی ملت ایران است و ملت ما این را فهمیده‌اند؛ ملت ما خوب می‌دانند که آنها به کسی زندگی نداده‌اند که بخواهند به ما زندگی بدهند. عزیزان ما باید با همان نگاهی که رهبری داشته‌اند و فرموده‌اند با نگاه کریمانه، آغوش را برای پذیرش فریب‌خوردگان باز کنند؛ راه برای توبه و بازگشت باقی است و دولت را خود را مکلف می‌داند در همین مسیر حرکت کند.»
او با بیان اینکه امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است، تاکید کرد: امروز روز حضور مردمی است که در هر کوی و برزن و یا صدها شهر هزاران روستا در میدان حاضر شدند، که نه فقط رای که بالاتر از رای، با امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی و شهدا و آرمان‌های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی عهد ببندند.

رئیسی: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت

رئیس دولت سیزدهم در سخنان خود با اشاره به اینکه این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رای است؛ در نگاه دینی ما کسانی که عهد می‌بندند فقط رای نمی‌دهند بلکه پای رای و عهد و پیمان‌شان همواره هستند، افزود: ما امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا، مجاهدان و کسانی که حماسه ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم؛ آن حرکت عظیم قابل تجلیل است اما علاوه بر تجلیل و تکریم نسبت به فجرآفرینان ۵۷ آمده‌ایم تا بگوییم ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم، با شکست دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.
امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم
رئیسی با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، اقتصادی و دفاعی در سلامت و پزشکی، عنوان کرد: امروز در منطقه در حوزه‌های بسیار حرف اول را می‌زنیم و در جهان مقام چهارم و پنجم و ششم را داریم. عرصه‌های بسیاری را ملت عزیز ما فتح کردند اما دشمن برنمی‌تابد؛ از اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دشمنی‌های خود را در راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران به‌کار بردند که پیروز و سرافراز در دفاع مقدس بیرون آمد.
او با اشاره به دنباله‌روی آمریکا از منافقان که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده‌اند، خروج نام آنها از فهرست تروریست‌ها از سوی کنگره آمریکا را باعث شگفتی دانست و گفت: کنگره آمریکا روز گذشته جریان تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد. این باعث ننگ آمریکاست‌.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها از رشد سرمایه ثابت، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رشد در دیگر شاخصه‌ها برخوردار است. دشمنان وقتی دیدند کشور در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است‌ و متوقف نشده، دست به توطئه دیگری زدند و تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند.
رئیسی با بیان اینکه امروز تولید و صادرات نفت و محصولات غیرنفتی متوقف نشده، تراز تجاری مثبت کشورمان را نشانه دیگر از شکست تحریم‌ها دانست و گفت:‌ کشور با وجود تحریم‌ها از رشد اقتصادی و رشد سرمایه ثابت بهره‌مند است و حتی در تولید تجهیزات نیز روندی رو به رشد دارد.
او با بیان اینکه وقتی دشمنان دیدند کشور در حال رشد و توسعه مشارکت اجتماعی است، اغتشاش را شروع کردند، گفت: آنها پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند و تصور کردند با پروژه آشوب و اغتشاش می‌توانند کشور را دچار توقف کنند و به همین دلیل در این عرصه یک جنگ ترکیبی به راه انداختند.
رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود درباره اتفاقات ماه‌های اخیر افزود: آنها در یک جنگ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و ادراکی یک کار ترکیبی را شکل دادند؛ غافل از اینکه ملت ایران آنها و ترفندهای آنها را می‌شناسد. وقتی آنها از زندگی سخن می‌گویند، مردم نگاه می‌کنند ببینند آیا حضور آمریکایی‌ها در افغانستان زندگی‌بخش بود؟ در عراق، لبنان و سوریه زندگی‌بخش بود؟ کجای عالم شما زندگی را به مردم آنجا هدیه کرده‌اید که امروز دلسوز مردم ایران شده‌اید؟
آیت‌الله رئیسی خطاب به دشمنان گفت: شما می‌خواهید انسجام مردم و انسجام ملی ما را هدف قرار دهید؛ به دشمنان می‌گویم اگر می‌خواهید از ملت سخن بگویید و به دنبال حرف این ملت هستید، ملت بزرگ ایران اینها هستند.
زنان به برکت انقلاب اسلامی حضور بسیار پررنگی دارند
رئیس دولت سیزدهم بخش دیگری از سخنان خود در روز ۲۲ بهمن را به زنان اختصاص داد و افزود: شما از حقوق زن سخن می‌گویید؛ به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور زنان در دانشگاه‌ها، هیأت‌های علمی به‌عنوان استاد و دانشجو و فعالیت آنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستیم و امروز زنان در همه عرصه‌ها به برکت انقلاب اسلامی حضور بسیار پررنگی دارند.
رئیس‌جمهوری خطاب به دشمنان گفت: ما در ارتباط با حقوق زنان و جایگاه خانواده در جایگاه مدعی هستیم و به شما می‌گوییم که در جایگاه متهم هستید؛ زن را تبدیل به ابزار کرده ‌ید و برای رسیدن به سود بیشتر از آن علیه خانواده استفاده ابزاری می‌کنید. امروز می‌خواهید برای تمدن بشری شاخص تعیین کنید در حالی که با اقدامات ضداخلاقی همچون همجنس‌بازی نسل انسان را منقرض می‌کنید.
بخشودگی دانشجویان و ایرانیان خارج از کشور
رئیس‌جمهوری در حاشیه راهپیمایی عظیم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.
رئیسی با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، عنوان کرد: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.
رئیس‌جمهوری همچنین افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *