پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حال عمومی «ارس» در وضعیت ثابتی است

مسئول رسیدگی به امور تخصصی تنها پلنگ باغ وحش مشهد:

حال عمومی «ارس» در وضعیت ثابتی است

خوشبختانه اکنون حال عمومی ارس در وضعیت ثابتی است و منتظر نتایج آزمایشات و نمونه‌گیری انجام شده از این پلنگ در اوایل هفته آینده هستیم.





حال عمومی «ارس» در وضعیت ثابتی است

۸ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۰

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مسئول رسیدگی به امور تخصصی «ارس» پلنگ باغ وحش مشهد گفت: خوشبختانه اکنون حال عمومی ارس در وضعیت ثابتی است و منتظر نتایج آزمایشات و نمونه‌گیری انجام شده از این پلنگ در اوایل هفته آینده هستیم.
ایمان محمدی آبیز روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا توضیح داد: در شرایط کنونی تجویز دامپزشکان برای درمان بی‌حالی «ارس» تنها پلنگ این باغ وحش، تداوم درمان قبل تا زمان دریافت و اعلام نتایج آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها است. او بیان کرد: در پی تشکیل تیم تخصصی که شامل دامپزشکان توانمند و برجسته استان خراسان رضوی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود، طی روز سه‌شنبه روند تشخیص بیماری این گونه ارزشمند با انجام بیهوشی سبک و انجام نمونه‌گیری خونی، رادیولوژی و سونوگرافی از ارس انجام شد.
محمدی آبیز بیان داشت: خوشبختانه روند ریکاوری بعد از بیهوشی ارس به خوبی طی شد و با غذاخوردن تنها پلنگ باغ وحش مشهد بعد از بازگشت از بیهوشی شاهد خوشحالی تیم متخصص بودیم.
مسئول رسیدگی به امور تخصصی ارس با بیان اینکه تشخیص اولیه از سوی دامپزشکان و متخصصان انجام نشده، افزود: تداوم درمان دارویی گذشته ارس( جهت درمان تشنج) با رژیم غذایی پیشنهادی دامپزشک تا زمان دریافت نتایج نهایی آزمایشها در دستور کار است.
او با بیان اینکه احتمال عوارض داروهای مصرفی ارس مدنظر دامپزشکان قرار دارد، گفت: تشخیص درمانی برای بی حالی «ارس» با حضور تیم تخصصی متشکل از ۱۰ دامپزشک و متخصص انجام می‌شود.
گفتنی است ارس از هفته پیش دچار بی‌حالی و گوشه‌نشینی بی‌دلیل شده است که با هدف حفظ جان این گونه ارزشمند تلاش‌ها برای نجاتش از بیماری احتمالی با توجه به سابقه تشنج از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی آغاز شده است.
در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در کشور به روی ارس پلنگ باغ وحش مشهد که به تازگی از شکارچیان کشف شده بود، مراحل MRI انجام پذیرفت که مشخص شد این گونه ارزشمند دچار بیماری عصبی شده است. این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر