پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دستگاه‌ها برای سازگاری اقلیمی همکاری کنند

رئیس سازمان هواشناسی:

دستگاه‌ها برای سازگاری اقلیمی همکاری کنند

نیاز به تامین اعتبار است تا در نقاط مشخص شده تجهیزات و زیرساخت شبکه‌ای فراهم شود.





دستگاه‌ها برای سازگاری اقلیمی همکاری کنند

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۴

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه هشدار سیل آماده است، گفت: نیاز به تامین اعتبار است تا در نقاط مشخص شده تجهیزات و زیرساخت شبکه‌ای فراهم شود.
به گزارش ایسنا، سحر تاجبخش دیروز در نشستی خبری درباره آلودگی هوای تهران و دلایل آن عنوان کرد: پایداری هوا موجب نگهداری مواد آلاینده در سطح پایین می‌شود. به‌طور مثال در بیشتر کلانشهرها منابع آلاینده فسیلی و موضوع به دلیل پایداری هوا به سطح زمین می‌رسد و در سطح پایین شهرها باقی می‌ماند و موجب تهدید سلامت شهروندان می‌شود. طی سال‌های اخیر سیستم‌های بارشی کاهش یافته این در حالیست که همزمان تعداد خودرو و سوخت نیروگاه‌ها تغییر یافته و موجب شده است که بارش‌ها نتواند شاخص آلاینده‌ها را کاهش دهد. رئیس سازمان هواشناسی در پاسخ به این سوال که خشکسالی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: مدل‌های پیش‌بینی نشان‌دهنده این است که در ۱۰۰ سال آینده در مناطق استوایی که جنوب کشورمان را هم شامل می‌شود روند افزایش بارش را داریم اما نوع آن مشخص نیست، بدین معنی که این بارش‌ها حتی می‌تواند سیل‌آسا باشد مثل اتفاقی که در تابستان امسال رخ داد. او ادامه داد: نکته مهم این است که توسط روش‌های آبخیزداری این بارش‌ها را جمع‌آوری کنیم. برای تقویت منابع آبی زیرزمینی همچنین برای مقابله با کم‌آبی، بارش‌های سیلابی باید جمع‌آوری شود.
تاجبخش درباره تغییر اقلیم در جهان نیز گفت: دستگاه‌های مختلف باید با یکدیگر در جهت سازگاری با تغییر اقلیم و مقابله با مشکلات ناشی از آن همکاری‌های لازم را به عمل آورند و به این نکته توجه داشته باشند که فقط یک سازمان یا یک دستگاه در این زمینه نمی‌تواند فعالیت کند و نیازمند همکاری مشترک است.
رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سازمان هواشناسی وظیفه پایش اطلاعات و پیش‌بینی و هشدار مخاطرات را برعهده دارد، گفت: برای مواجهه با پیامدها، سازمان هواشناسی به‌تنهایی وظیفه ندارد و همه دستگاه‌ها از وزارت نیرو تا صنعت، معدن و تجارت باید برنامه جامعی را برای مواجهه با تغییر اقلیم داشته باشند. او با تاکید بر ضرورت ایجاد پایگاه داده‌های ملی گفت: این مسئله در مقابله با تغییر اقلیم و موضوعات مختلف مانند تنش‌های آبی، فرونشست زمین و آلودگی هوا می‌تواند مؤثر واقع شوند و برنامه‌ریزی‌های دقیق را به همراه آورد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر