پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | احضار چهره‌های سرشناس به دادستانی تهران از سلحشوری تا گل‌محمدی

دفاع از اتهام انتسابی

احضار چهره‌های سرشناس به دادستانی تهران از سلحشوری تا گل‌محمدی





احضار چهره‌های سرشناس به دادستانی تهران از سلحشوری تا گل‌محمدی

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۱

در حالی که دو نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب پیشین مجلس برای پاسخگویی در مورد اظهارنظرهایشان به دادستانی تهران احضار شده‌اند، ظاهراً برخی از چهره‌های ورزشی نیز با وضعیتی مشابه روبه‌رو هستند. خبرگزاری فارس که از احضار یحیی گلمحمدی به دادستانی خبر داده، نوشته است: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای پاسخگویی در خصوص مطالب توهین‌آمیز علیه تیم ملی به دادسرا احضار شد. بنابر اعلام این خبرگزاری، در پی انتشار مطالب اعتراضی از سوی یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس علیه تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر این مربی به دادسرا احضار شد. یحیی گل‌محمدی روز گذشته نیز در جلسه‌ کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا به این مسئله رسیدگی شود اما به دلیل دیر رسیدن دو عضو قضایی سرمربی پرسپولیس این جلسه را ترک کرد. با این همه یحیی گل‌محمدی باید به دادسرا برود تا در خصوص انتشار مطالب مورد اشاره پاسخگو باشد. به جز سرمربی پرسپولیس برخی از چهره‌های هنری و سیاسی هم به دادسرا احضار شدند.
همزمان مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی برخی اظهار‌نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر، همچنین انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی، از سوی برخی چهره‌های سیاسی و همچنین تعدادی از سلبریتی‌ها این افراد امروز جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی تهران احضار شدند. این در حالی بود که پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا درباره احضارش به قوه قضائیه گفت: شب گذشته از طریق توئیتر از خبر احضارم مطلع شدم و در ابلاغیه‌ای که برای من آمده است علت احضار را «دفاع از اتهام انتسابی» عنوان کرده‌اند. این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: من غیر از توییت کردن کار دیگری انجام نداده‌ام. چند روزی بود در فضای توییتر علیه من نوشتند که باید بازداشت شوم و برخورد قاطع با من صورت گیرد و در همین فضا احکامی هم برای من صادر کردند. رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم ادامه داد: بنابر ابلاغیه ۵ روز مهلت دارم که به دادستانی تهران مراجعه کنم و این بار هم مانند دفعه پیش حدود ساعت ۱۰ شب از طریق فضای مجازی از احضارم مطلع شدم و بعد به خودم ابلاغیه دادند. او افزود: آدرسی که ابلاغیه به آن فرستاده شده است‌، مجلس شورای اسلامی است این در حالی که من ۳ سال است که نماینده مجلس نیستم. امروز هم به من زنگ زدند چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح باید به دادسرای امنیت بروم. سلحشوری خاطرنشان کرد: من مدت‌ها است به دلیل آسم شدید در تهران زندگی نمی‌کنم و به روستا رفته‌ام امروز صبح هم به صورت کتبی ابلاغیه را در روستا به دست من رساندند.
محمود صادقی دیگر نماینده مجلس دهم هم درباره احضارش از سوی قوه قضائیه به ایلنا گفت: هنوز احضاریه‌ای را دریافت نکردم. حال اگر جایی فرستادند نمی‌دانم، شخصا چیزی به دست من نرسیده است. سعی کردم وارد «سامانه ثنا» شوم که نشد. معمولا پیامک می‌زدند که پیامکی هم دریافت نکردم و چیزی شخصا به من ابلاغ نشده است.
این در حالی است که ظاهراً حسن عباسی که اتهاماتی را به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود نیز برای پاسخگویی به مقام قضایی، به دادستانی احضار شده است. در همین رابطه همچنین طی یک هفته گذشته نیز چهار نفر از چهره‌ها سینمایی جهت پاسخگویی در مورد انتشار مطالب غیر مستند و تحریک‌آمیز به دادسرا احضار شدند و سه فرد دیگر نیز باید طی روزهای آتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیر‌واقعی مطرح شده پاسخگو‌ باشند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *