پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درخواست جلوگیری از آلودگی رودخانه «دز»

.

درخواست جلوگیری از آلودگی رودخانه «دز»





درخواست جلوگیری  از آلودگی رودخانه «دز»

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۶

کارزاری با عنوان «درخواست جلوگیری از آلودگی رودخانه دز» در وبسایت کارزار جریان است. در متن این کارزار خطاب به رئیس جمهور، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، مدیریت آبفا، فرماندار دزفول، شهردار دزفول و اعضای شورای شهر دزفول آمده: «نظر به وضعیت بحرانی رودخانه زیبای «دز» در شهر دزفول که یک سرمایه ارزشمند ملی است، بر آن شدیم که برای رسیدگی هر چه سریعتر نسبت به جداسازی فاضلاب زیباشهر، چم گلک اندیمشک و پادگان از بستر این رودخانه (چون فاضلاب مستقیم به رودخانه میریزد) این کارزار را ثبت کنیم.
این وضعیت خطیر و بحرانی یک تهدید جدی هم در به خطر افتادن سلامت جانی مردم و شیوع انواع بیماری‌های پوستی و بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و… است و هم اینکه سلامت محیط‌ زیست طبیعی و جانداران دریایی و مسمومیت آنها و نیز با توجه به آبیاری بخشی از کشاورزی از طریق رودخانه مسمومیت تولیدات کشاورزی است.
با توجه به آمار جمعیتی مردم منطقه زیباشهر و چم گلک و… و با محاسبه روزانه فاضلاب این منطقه که به «دز» می‌ریزد به زودی باید منتظر انفجار این بمب ساعتی و شروع یک بحران چند سویه انسانی و زیست محیطی باشیم. لذا خواهشمندیم هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت جداسازی فاضلاب از رودخانه انجام شود.»
این کارزار از 29 شهریور آغاز شده و تا 29 آبان 1401 ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *