پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم ایجاد در آمد پایدار برای صندوق ملی محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد

لزوم ایجاد در آمد پایدار برای صندوق ملی محیط زیست





۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۰:۰۰

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و هیات همراه روز گذشته به بازدید از صندوق ملی محیط زیست و دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیئت مدیره این صندوق پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در این نشست ایجاد درآمد پایدار را امری ضروری عنوان کرد و بر ضرورت اجرای این موضوع تاکید کرد.
او به موضوع مالیات‌های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: همه در امر محیط زیست و ارتقا و احیای آن موظف هستیم و هر کس به هر اندازه‌ای که در این بستر در حال استفاده از آن است باید مشارکت در ارتقا آن داشته باشند از این رو شرکت‌ها و سازمان‌ها موظف به پرداخت مالیات هستند تا محیط زیستی سالم به آیندگان تحویل دهیم. سلاجقه کنوانسیون‌ها و مشارکت صندوق در این امر را مهم دانست و گفت حمایت از این کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند حضور و مشارکت صندوق را در عرصه بین‌المللی فراهم سازد . او با تاکید مجدد بر آموزش و تعامل با بستر فرهنگ‌سازی گفت : صندوق همواره باید در این امر با برنامه‌ریزی‌های خوب نقش سازنده‌ای در اتقای فرهنگ و آموزش محیط زیست داشته باشد و در تمام مقاطع آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و سمن ها و سایر نهادهای دلسوز محیط زیست همکاری شود .
رئیس سازمان محیط زیست کشور با تاکید به بحث تجهیز مراکز پایش آب و خاک و هوا در سطح کشور تاکید کرد و گفت: این بخش هم برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که می توانید اطلاعات و داده‌های آماری خوبی داشته باشیم و می‌تواند نقش به‌سزایی در تهیه و تدوین برنامه‌های مختلف ایفا کند.
او در پایان با تاکید بر انسجام در بین سازمان محیط زیست با سایر ارگان‌ها گفت: این انسجام و همکاری با سایر ارگان ها به‌عنوان یک اصل در سازمان مطرح است و می تواند نقش مهمی در جامعه بشری داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *