پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدال طلا بر سینه پرستارِ تیرانداز

جواد فروغی نخستین طلای ایران در المپیک توکیو را کسب کرد

مدال طلا بر سینه پرستارِ تیرانداز





۲ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

جواد فروغی در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد و توانست نخستین مدال المپیک تاریخ تیراندازی ایران را کسب کند. اولین مدال طلای کاروان سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ایران در توکیو را صبح دیروز، ۲ مرداد ماه جواد فروغی به ارمغان آورد. گفته می‌شود که او تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر مردان بود. فروغی ورزشکار ۴۱ ساله ایرانی است که پرستار بیمارستان است. او علاوه بر اینکه رکورد اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی ایران را شکست، مسن‌ترین ورزشکار اعزامی تیم ورزشی ایران به المپیک نیز است. خبرگزاری ایسنا درباره او نوشته است: «او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود. این ورزشکار ۴۱ ساله ایلامی دارای سه فرزند است. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.»
پس از این پیروزی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز در حاشیه مسابقات والیبال در جمع خبرنگاران گفت: ایران توانست نخستین مدال تیراندازی در تاریخ المپیک را کسب کند و تیراندازی هم به رشته‌های مدال آور اضافه شد. تیراندازی تلاش کرد و مدال گرفت.
او ادامه داد: همیشه این بحث را داشته که با وجود این همه نیروهای مسلح و علاقه‌مندانی که به رشته تیراندازی داریم از بین دها مدالی که در تیراندازی توزیع می‌شود چرا ما نمی‌توانیم حتی یک مدال برنز بگیریم و این نکته‌ای بود که بارها اشاره کردم و خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست فروغی، فرد باانگیزه و متدینی است و او ظرفیت مدال آوری داشت من در مراسم بدرقه با فروغی گفت‌و‌گو می‌کردم به او نوید کسب مدال را داده بودم.
دیروز تیم ملی والیبال ایران نیز توانست در اولین مسابقه خود تیم والیبال لهستان، قهرمان جهان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد. ملی پوشان والیبال در بازی دوم روز دوشنبه از ساعت ۴:۳۰ مقابل تیم ونزوئلا صف‌آرایی می‌کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *