پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قطعی آب در راه است

مدیرعامل آبفای کشور:

قطعی آب در راه است

بیش از 210 شهر تحت تنش آبی، وضعیت قرمز در 100 شهر





۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آب‌رسانی را مدیریت کنیم. به گزارش ایرنا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در زمینه آب‌رسانی به مناطق محروم کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در تابستان گرم امسال، منابع آبی برخی روستاها را از دست بدهیم و تعداد روستاهایی که مجبور به آب‌رسانی سیار و تانکری هستیم افزایش پیدا کند. امسال به بیش از 7000 روستا آب‌رسانی سیار صورت خواهد گرفت. تابستان امسال تعداد شهرهای دارای تنش آبی به بیش از 210 شهر می‌رسد که از این تعداد 100 شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند. جانباز گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد امسال سال بسیار سختی به لحاظ بارشی داریم که جزو کم بارش‌ترین سال‌های ۵۰ ساله اخیر است.
او ازآغاز پایش و رصد مناطق جمعیتی کشور از پارسال خبرداد و گفت: روزانه وضعیت منابع آبی و چگونگی تامین آب این مراکز رصد می‌شوند و با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته درباره افزایش دمای هوای کشور در روزهای آینده تلاش می شود وضعیت به گونه ای مدیریت شود تا مردم متحمل سختی و مشکل نشوند. پایش روزانه نشان می‌دهد در برخی استان ها برای تامین آب مورد نیاز با مشکل روبه‌رو شده و نیز در بسیاری از روستاها به دلیل پایین رفتن سطح آب ناگزیر به آب‌رسانی سیار خواهیم بود.
جانباز با بیان اینکه ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به متوسط دراز مدت و زمان مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجه مواجه است، گفت: فقط در سدهایی که تامین آب شرب می‌کنند با کمبود 40 درصدی ذخیره آب نسبت به سال گذشته مواجه هستیم که در این زمینه وزارت نیرو اولویت تخصیص آب در سدهای مهم و تاثیرگذار را تامین آب شرب قرار داده است. با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری به میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان دسترسی داریم و به مشترکان پرمصرف اخطارهایی می‌دهیم و با آنها برخورد می‌شود. مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص احتمال قطعی یا جیره بندی آب در تابستان سال جاری گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما سیاست‌های وزارت نیرو قطعی آب نیست، بلکه تلاش می‌کنیم با مدیریت فشار شرایط آب‌رسانی را مدیریت کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم قطعی‌ آب را بیشتر در 100 شهر دارای وضعیت قرمز تنش آبی شاهد باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *