پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کسری ۹ هزار مگاواتی تولید برق

سخنگوی صنعت برق خبر داد:

کسری ۹ هزار مگاواتی تولید برق

قطعی برق در سراسر کشور سبب بروز خاموشی شده است. سخنگوی صنعت برق این مساله را ناشی از تفاوت ۹ هزار مگاواتی میان تولید و مصرف برق اعلام کرده است.





۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۴

قطعی برق در سراسر کشور سبب بروز خاموشی شده است. سخنگوی صنعت برق این مساله را ناشی از تفاوت ۹ هزار مگاواتی میان تولید و مصرف برق اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار، میزان مصرف برق کشور در روز نخست خرداد ماه امسال در حالی به رقم ۵۴ هزار و ۴۴۸ مگاوات رسید که این میزان مصرف به طور معمول در سال‌های قبل در روزهای گرم‌ تابستان ثبت می‌شد.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، قطعی برق در روزهای گذشته را ناشی از فاصله ۹ هزار مگاواتی حجم تولید تا مصرف برق اعلام کرد.
رجبی مشهدی همچنین اظهار کرد: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی و نیز افزایش دمای هوا و پدیده رمزارزها که ۲هزار مگاوات برق مصرف می کنند برق با ناترازی در تولید و مصرف همراه شده است.
او افزود: کسری ۹ هزار مگاوات عدد خیلی بالایی است که صنعت برق نمی‌تواند همه آن را تامین کند.
رجبی مشهدی همچنین در مورد مصرف برق رمزارزها در شبکه خبر توضیح داد: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهم‌ترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است.
او خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف برای مشترکان بزرگ آغاز شد و همچنین در حال جمع آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمز‌ارز هستیم.
رجبی مشهدی ادامه داد: از سال گذشته شرایط معرفی مراکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را برای مردم فراهم کردیم و در عین حال برق مراکز مجاز با هماهنگی صورت گرفته در ساعات اوج مصرف قطع می‌شود.
او افزود: از دیروز شرکت‌های برق نیز موظف شدند خاموشی‌های احتمالی را از طریق سامانه برق من اطلاع‌رسانی کنند، علاوه بر این برای مشترکان تهرانی پیامک هم ارسال می‌شود.
رجبی مشهدی تاکید کرد: صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز‌دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است.
او با بیان این که حتی تجهیزات صنعت برق نیز به دلیل این مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده‌اند، در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: مشترکان نیز می‌توانند آسیب به وسایل برقی خود را از طریق برنامه موبایلی برق من، به اطلاع شرکت‌های برق برسانند و مستندات خود را بارگذاری کنند. همچنین مدیرعامل توانیر از ابلاغ سهمیه قابل تامین هر استان خبر داد و تاکید کرد: لازم است با تدبیر استانداران و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی‌های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود تا نیازی به اعمال او عدم انتقال مشکلات ناشی از کوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یک استان به استان‌های دیگر را نکته کلیدی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با کنترلی که انجام می‌شود سهمیه‌های استانی به دقت رعایت شود و در غیر این صورت هر استانی که رعایت نکند با چالش‌های مربوط به خود مواجه می‌شود.
در روز گذشته همچنین برای قطعی برق در تهران جدول خاموشی احتمالی منتشر شد اما شهروندان از تطابق نداشتن این جدول با خاموشی‌ها سر در گم بودند. ایسنا در این‌باره نوشت، پس از چند روز خاموشی سرانجام صبح امروز جداول خاموشی پایتخت منتشر شد که آن هم هیچ تطابقی با واقعیت ندارد و مردم همچنان بی اطلاع هستند و این مساله موجب نارضایتی آنها شده، چرا که به دلیل اهمیت برق در زندگی افراد بسیاری از کارهای روزمره تحت شعاع قرار گرفته، در حالی که کوچک ترین حق هر فرد اطلاع از وقوع زمان خاموشی است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *