پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | انتقال گورخرها باید با چشم‌بند انجام می‌شد

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش تهران:

انتقال گورخرها باید با چشم‌بند انجام می‌شد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: «مدیر باغ وحش صفادشت برای هدایت گورخرهای آفریقایی به داخل مجموعه آنها را مورد ضرب‌و‌شتم قرار داده که این کاری غیرکارشناسی است و باید از چشم بند استفاده می‌شد.





۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۰۰

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: «مدیر باغ وحش صفادشت برای هدایت گورخرهای آفریقایی به داخل مجموعه آنها را مورد ضرب‌و‌شتم قرار داده که این کاری غیرکارشناسی است و باید از چشم بند استفاده می‌شد.
محمد کرمی با اشاره به فیلم منتشر شده از ضرب‌و‌شتم گورخرها توسط مدیر باغ وحش صفادشت که منجر به تلف شدن یکی از گورخرها شد، به ایرنا توضیح داد: «باید به صورت کارشناسی و برای هدایت گورخرها به مجموعه باغ وحش از چشم بند یا پارچه استفاده می کرد تا آنها را در مکان تعیین شده قرار دهد. وجود جمعیت زیاد در مجموعه باعث استرس گورخرها شده بود و آنها از قرار گرفتن در مجموعه خودداری می‌کردند.»
او ادامه داد: «همچنین این نوع برخورد با گورخرها باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.»
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هنوز علت تلف شدن گورخر نر آفریقایی اعلام نشده است، گفت: «نمونه‌برداری‌های لازم از گورخر نر آفریقایی انجام شده است و منتظر جواب اداره‌کل دامپزشکی استان هستیم. هنوز نظر قطعی در مورد تلف شدن این حیوان بدون اعلام نظر دامپزشکی امکان ندارد.» کرمی در این رابطه افزود: «شرکت وارد‌کننده حیوانات از هلند مدارکش کامل نبوده است و به همین دلیل و مصادف شدن با روز جمعه، گورخرها چند روز در گمرک معطل شدند.»
سه راس گورخر آفریقایی شامل ۲ ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل، و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت امسال به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر ۱۳ اردیبهشت تلف شد. از سوی دیگر انتشار اسناد واردات این حیوانات نشان می‌دهد، مجوز ورود 6 ماه پیش باطل شده است. همچنین ویدیو‌هایی از نحوه انتقال سه گورخر آفریقایی منتشر شده است که در یکی از آن‌ها گورخرها در جوی آب گیر افتاده‌اند و در دیگری علیرضا شرفی، مدیر باغ وحش صفادشت در حال آزار حیوانات است. این درحالی است که او در گفت‌وگو با رسانه‌ها، دلیل این تلفات را، «حمله کارتن‌خواب‌ها و اراذل‌و‌اوباش در گمرک بازرگان» عنوان کرده بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *